Budova hlavního nádraží v Pardubicích je zapsána v Ústředním seznamu nemovitých kulturních památek Foto: archiv SHS ČMS

Chystaná modernizace železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi dostává stále zřetelnější obrysy

Definitivní stanovisko města k modernizaci železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi dali včera svým hlasováním zastupitelé Hradce Králové. Vyjádřili podporu urychlené přípravě a následné výstavbě dvoukolejného provozu mezi oběma těmito krajskými metropolemi.

Přistoupení k memorandu k uskutečnění projektu modernizace železniční trati Hradec Králové – Pardubice už v pondělí tohoto týdne schválili  zastupitelé Královéhradeckého kraje i radní Pardubického kraje. Pardubice budou o připojení se k memorandu jednat v dubnu. Slavnostní podpis memoranda by pak byl pro hejtmany obou krajů a primátory Hradce Králové a Pardubic otázkou několika následujících týdnů.

Memorandum  je výrazem zájmů obou krajů i krajských měst podpořit tento investiční záměr Správy železniční a dopravní cesty spočívající především ve zkrácení jízdní doby, zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu, zmírnění vlivu nepravidelností v dopravě a ve zkvalitnění železniční dopravní cesty.

Královéhradecký kraj podporuje modernizaci a dokončení zdvojkolejnění celého úseku tratě, která bude nejenom pro obyvatele Královéhradeckého kraje znamenat zkrácení jízdní doby, díky zvýšení rychlosti, ale především zvýšení kapacity a efektivity provozu železniční dopravy,“ sdělil hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán.

Plánované zdvojkolejnění povede k větší stabilitě jízdního řádu, odstraní se jím křižování vlaků a vlakové soupravy budou navíc moci využívat celý svůj rychlostní potenciál. Na trati jsou nasazeny nejmodernější dynamické elektrické nízkopodlažní jednotky s maximální rychlostí 160 km/h. Této rychlosti však soupravy nemohou v celém úseku tratě nyní využívat,“ připomněl Martin Červíček, první náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje pro dopravu.

O zdvojkolejnění železniční trati se začalo uvažovat už odhadem ve třicátých letech minulého století. Záměr zdvojkolejnit trať č. 031 je zakotven i v platném Územním plánu Hradce Králové, který byl schválen roku 2000. „Význam projektu si vedení města velmi dobře uvědomuje. Jedná se o jedinečnou příležitost, díky které může Hradec Králové získat tolik potřebné železniční napojení na národní i mezinárodní železniční koridory, a tím zlepšit svou pozici v rámci České republiky,“ uvedl další výhody připravovaného projektu Jindřich Vedlich, náměstek primátora Hradce Králové pro rozvoj města.*

/tz/

Na snímku: Budova hlavního nádraží v Pardubicích je zapsána v Ústředním seznamu nemovitých kulturních památek ČR

Foto: archiv SHS ČMS

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *