Projekt zmente.to získal ocenění Microsoft Awards

Už čtvrtý měsíc mohou lidé posílat své podněty, stížnosti a pochvaly v oblasti pražské dopravy přes aplikaci a webové stránky zmente.to. Do dnešního dne přišlo už 2 972 vzkazů. Za aplikaci usnadňující komunikaci občanů s úřadem získala Praha dokonce ocenění od IT specialistů – finalista Microsoft Awards 2017 v kategorii Rozvoj moderního města.

„Chytrý způsob komunikace občanů s úřadem, který zmente.to nabízí, se osvědčil. Polovinu podnětů lidé poslali přes webovou stránku, druhá půlka přišla prostřednictvím mobilní aplikace. Přes operační systém Android poslali lidé 67 % podnětů z aplikací, 33 % připadá na uživatele s operačním systémem iOS,“ říká náměstek primátorky a radní pro oblast dopravy Petr Dolínek.

Přínos projektu ohodnotili na konci května také odborníci na IT. V rámci udílení cen Microsoft Awards Czech Republic 2017 získal projekt zmente.to ocenění finalista v kategorii Rozvoj moderního města. V rámci soutěže Microsoft Awards se každoročně oceňují nejlepší IT řešení v České republice na platformě Microsoft. Kromě inovativního přístupu a komplexnosti řešení bere odborná porota v hodnocení v potaz také přínos pro zákazníka. „Těší mě, že si projekt získal sympatie nejen Pražanů, ale také IT specialistů. Čísla jasně ukazují, že taková aplikace v Praze chyběla. Podněty chodí opravdu ze všech koutů Prahy, proto jsme také oslovili jednotlivé městské části a postupně s nimi navazujeme spolupráci,“ doplňuje Dolínek.

Pražané nejčastěji posílají podněty ke stavu komunikací, veřejných prostranství a k veřejné dopravě. Do projektu jsou zatím zapojeny primárně Technická správa komunikací, ROPID a Dopravní podnik hl. m. Prahy. Příchozí dotazy a návrhy se ovšem týkají i řady dalších městských odborů a institucí, od odboru životního prostředí až po úřady jednotlivých městských částí, kterým tým zmente.to předává podněty k řešení.

 

Jak si vede zmente.to po čtvrt roce od spuštění

Za prvního čtvrt roku poslali Pražané téměř dva a půl tisíce návrhů, tedy v průměru 25 denně včetně víkendů. Po pomalejším startu se v květnu vyšplhal počet zaslaných podnětů až k 45 za den. Nejvíce jich přišlo 31. května, kdy jich dorazilo 80.

Nejčastěji lidé posílají náměty týkající se stavu komunikací, tato oblast tvoří 24 % všech podnětů. Ty dostává TSK průběžně. Často se lidé chtějí jen na něco zeptat, ale často posílají také konkrétní návrhy na zlepšení nebo opravy. Část podnětů je hned zařazena do zásobníku plánovaných oprav TSK. Na druhém místě pomyslného žebříčku s 21 % podnětů je oblast veřejných prostranství, což za první čtvrtletí fungování projektu odpovídá téměř pěti stovkám podnětů. Ty se ihned předávají organizacím pečujícím o tato prostranství. V jejich gesci je údržba parků, městského mobiliáře nebo pouličního osvětlení. Třetí místo s pětinou všech podnětů patří veřejné dopravě, kde lidé často reagují na pravidelnost a kapacitu spojů, navrhují změny tras či chválí řidiče linky za ochotu.

/Hof, MaS/

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *