Školka může být i na míru

Příkladů samospráv a vedení škol, kdy je na školská zařízení pohlíženo jako na službu pro rodiče, je v Česku pomálu. Vedení školy však může s rodiči spolupracovat na organizačních nebo investičních záležitostech, vhodné je hodnotit spokojenost rodičů a dětí. V Česku známe případy propracované a...

Příkladů samospráv a vedení škol, kdy je na školská zařízení pohlíženo jako na službu pro rodiče, je v Česku pomálu. Vedení školy však může s rodiči spolupracovat na organizačních nebo investičních záležitostech, vhodné je hodnotit spokojenost rodičů a dětí. V Česku známe případy propracované a cílené spolupráce školy a rodiny na některých základních školách, k dispozici mají webové stránky pro komunikaci s rodiči nebo konzultační schůzky individuálně dle časových možností rodičů.

Zajímavým příkladem je dánský pilotní projekt, jehož cílem bylo zjistit, jak může být veřejná služba, jako je péče o děti ve školce, zlepšena. Cílem projektu bylo identifikovat a popsat, co dělá službu kvalitní. Poradenská firma mapovala život rodin s dětmi předškolního věku po dobu dvou týdnů. Výzkumníci sledovali program školky a pozorovali všechny vztahy a aktivity po celý den. Do výzkumu zahrnuli i pohled zaměstnanců radnice.

Výsledkem šetření byla nejrůznější zlepšení. Rodiče mají např. k dispozici SMS notifikace upozorňující na změnu vyučujícího, nebo mají-li potomka přivést třeba do jiné třídy než obvykle. Rodiče dostávají informace o denních aktivitách ve školce na mobil nebo on-line. Digitální zápisník učitelé alespoň jednou za den aktualizují. Rodiče mají přehled o tom, jak dítě strávilo den, díky speciáně vytvořené skládačce, z ní vidí, zda bylo dítě venku nebo co mělo k obědu. Webová aplikace vizualizuje, s kým dítě nejvíc komunikuje. Dítě může dostat prstýnek nebo přívěšek s čipem registrující jeho vzdálenost.

Další ze změn se zaměřila na synchronizaci očekávání rodičů a reality ve školce. Rodiče dostali při zápisu kufřík, materiály v něm popisovaly cestu službou. Kufřík navíc obsahoval informace o pravidlech a kultuře školky. Cílem bylo předejít budoucím nedorozuměním.

Dánské školce v komunikaci s rodiči pomáhají i informační SMS.

FOTO: ECONOMIA

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *