01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Toaleta není odpadkový koš, učí se děti

Pod názvem »DOODPADU aneb Co do kanalizace nepatří« společnost ENERGIE AG BOHEMIA s. r. o. a její dceřiné společnosti působící v České republice zahájily při příležitosti Světového dne vody (připadá na 22. 3.) vzdělávací program pro žáky základních a středních škol. Jen na jihu Čech čistírny...

Pod názvem »DOODPADU aneb Co do kanalizace nepatří« společnost ENERGIE AG BOHEMIA s. r. o. a její dceřiné společnosti působící v České republice zahájily při příležitosti Světového dne vody (připadá na 22. 3.) vzdělávací program pro žáky základních a středních škol.

Jen na jihu Čech čistírny odpadních vod ročně zpracují 54 mil. m3 odpadní vody. Bohužel, v odpadní vodě - a tedy i v kanalizaci často končí předměty a látky, které tam nepatří. Nejenže poškozují kanalizační potrubí a další zařízení, ale zvyšují i náklady na čištění odpadních vod. Typické je to např. pro tuky a oleje, které ve zvýšeném množství přitékají do čistíren o Vánocích. »Naším cílem je, aby projekt DOODPADU přispěl alespoň pomyslnou kapkou k tomu, že nám ochrana životního prostředí a vody, která je její nezbytnou součástí, nebude lhostejná,« konstatoval předseda představenstva ČEVAK a. s. Jiří Heřman.

Toaleta není odpadkový koš! I to je jedno z klíčových témat, jímž se tento dlouhodobější vzdělávací program zabývá. Tím, že něco vyhodíme nebo vylijeme do toalety nebo dřezu, problém nemizí, ale naopak začíná. Žáci 1. stupně základních škol se dozvědí, co se děje s odpadní vodou, než se vrátí zpět do přírody, a jak správně nakládat s odpadky.

Středoškolákům je určena soutěž »Co do kanalizace nepatří aneb To fakt nevyčistíš«. Úkolem studentů je seznámit vybranou cílovou skupinu s tím, co nepatří do kanalizace. »Ztvárnění záleží jen na jejich kreativitě a invenci. Mohou vytvářet reklamní spoty, plakáty, krátká videa ne- bo cokoli jiného. Autoři nejúspěšnějších prací, které vyhlásíme na jaře 2015, získají finanční příspěvek na maturitní ples,« uvedl vedoucí marketingu a komunikace Energie AG Bohemia Ivan Kafka.

Kampaň DOODPADU aneb Co do kanalizace nepatří začíná už na 1. stupni základních škol. Jako maskot projektu provází žáky pracovními sešity kocour AGI.

FOTO: ARCHIV ENERGIE AG BOHEMIA

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down