Vložil
Kategorie:
Nezařazené

Vláda schválila aktualizaci Exportní strategie České republiky 2012-2020

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek spolu s ministrem zahraničních věcí Lubomírem Zaorálkem předložili vládě ke schválení aktualizaci Exportní strategie České republiky 2012–2020.

Aktualizace využívá efektivnějších nástrojů proexportní politiky, precizněji specifikuje cíle a způsoby jejich dosažení, využívá kooperace proexportně zaměřených organizací státu a předpokládá průběžnou komunikaci s firemními reprezentacemi a sociálními partnery.

„Cílem aktualizace je zefektivnit činnost zahraničních ekonomických diplomatů a kanceláří CzechTrade, CzechInvest a Českých center, nastavit pravidla spolupráce proexportních institucí, zatraktivnit nabídku služeb a posílit obchodní oddělení zastupitelských úřadů odborníky zejména v mimoevropských zemích,“ komentoval aktualizaci ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.

Jedním z důvodů pro aktualizaci Exportní strategie je doplnění teritoriálního přístupu přístupem oborovým, kdy jsou klíčové trhy určovány na základě zjištěných oborových příležitostí. Síť je doplňována diplomaty zaměřenými na zemědělství, potravinářství a návazné technologie a také specialisty s působností v oblasti výzkumu, vývoje a inovací.

Změny se dotknou i pilířů Exportní strategie, aby lépe odpovídaly zaměření aktualizované Exportní strategie a významu, který mají jednotlivé oblasti podpory pro podnikatele: pilíř 1: Finanční nástroje, pilíř 2: Informace a rozvoj služeb exportérům, pilíř 3: Rozvoj obchodních příležitostí.

Aktualizace vychází z Akčního plánu vlády z prosince 2014, z Koncepce zahraniční politiky České republiky a navazuje na Národní inovační strategii a na záměry Průmyslu 4.0.*

 

/TZ/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *