01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

I úřady mohou nakupovat rychle a efektivně

Takzvané government procurement cards umožňují organizacím veřejné správy rychle a efektivně nakupovat zboží. Výhodou tohoto řešení je především úspora času a minimalizace administrativních úkonů spojených se zásobováním úřadů. Auditorská firma KPMG vyčíslila ve své studii možnou úsporu na...

Takzvané government procurement cards umožňují organizacím veřejné správy rychle a efektivně nakupovat zboží. Výhodou tohoto řešení je především úspora času a minimalizace administrativních úkonů spojených se zásobováním úřadů. Auditorská firma KPMG vyčíslila ve své studii možnou úsporu na provozních nákladech až o 50 % u každé transakce. To neznamená, že reálné náklady automaticky klesnou ve stejném poměru, ale je to slibný závěr.

Platební karta pro veřejnou správu spadá do kategorie tzv. charge karet. Držitel karty hradí výdaje zpravidla jednou měsíčně na základě faktury. Karta je vydána vybraným zaměstnancům a slouží k nákupu zboží/služeb s nízkou hodnotou přímo od dodavatele. Odpadá nutnost vypisovat objednávku, uzavírat smlouvu či složitě účetně evidovat pohyby financí. Místo mnoha desítek faktur dostane účtárna každý měsíc pouze jednu fakturu od banky. Každý držitel karty může mít individuálně nastavený limit. Limity lze snižovat i zvyšovat pouhým telefonátem. Změna se může týkat jedné transakce, nebo může být trvalá.

Hlavním přínosem karet je úspora času a energie při nákupech s nízkou hodnotou. Takto uvolněné zdroje lze pak použít k jiným účelům.

Z hlediska dodavatele je největší výhodou rychlost platby. Běžně může zpracování transakce trvat až 28 dnů, zatímco takto mají záruku, že dostanou zaplaceno během dvou až čtyř dnů.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down