01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Je důležité komunikovat s uživateli GIS

Geografický informační systém (GIS) pro města a obce je nástroj pro rozhodování a řízení vedení místní samosprávy a zároveň každodenní službou pro občany. Mají-li být vložené investice efektivní, je nutné, aby dodavatel GIS poskytoval ucelené řešení, nikoliv pouze dodávku produktu. Významnou...

Geografický informační systém (GIS) pro města a obce je nástroj pro rozhodování a řízení vedení místní samosprávy a zároveň každodenní službou pro občany. Mají-li být vložené investice efektivní, je nutné, aby dodavatel GIS poskytoval ucelené řešení, nikoliv pouze dodávku produktu.
Významnou součástí tohoto řešení jsou služby, které zahrnují nejen úvodní instalaci dat a GIS programového a aplikačního vybavení, ale také trvalou péči o zákazníky v následujícím provozu. Jsou to zejména školení, konzultace, poradenský servis, menší úpravy projektů GIS, aktualizace, tiskové služby, tvorba dokumentace a uživatelských příruček a sběr námětů a požadavků konečných uživatelů.
Cílem je zefektivnit práci
Během posledních let se okruh našich zákazníků výrazně rozšířil. V jeho struktuře převažují města a obce. Uvědomujeme si, že je potřeba se našim klientům věnovat i po dodání systému, který si u nás objednali. Zejména pokud se s geografickým informačním systémem setkávají poprvé. Proto ve firmě DIGIS vzniklo oddělení zákaznické podpory a aplikací GIS, jehož hlavním úkolem je komunikovat s uživateli, řešit jejich požadavky či problémy a přijímat od nich další zajímavé podněty, které by mohly práci s našimi systémy ještě zpříjemnit a zefektivnit. Na základě toho můžeme účelně navrhovat a vytvářet aplikace "šité na míru" specifickým požadavkům našich uživatelů. Vždyť GIS by měl být jednoduchým nástrojem pro získání požadovaných informací bez nutnosti dlouhodobého studia příruček a náročných školení.
Zajišťujeme rovněž konečnou úpravu projektů GIS, vlastní instalaci u uživatelů, školení, konzultace, tvorbu a aktualizaci uživatelských příruček, případné další úpravy podle možností systému a požadavků uživatelů (typy barvení grafických vrstev, výběr informací v tiskových sestavách apod.).
Tři technologie
V současné době nabízíme tři technologie pro GIS - ArcExplorer, AMEBA Desktop a AMEBA Web. Nejrozšířenější je u našich zákazníků jednoduchá prohlížečka ArcExplorer. Důvodem je její nízká pořizovací cena, při které splňuje základní požadavky kladené na geografický informační systém.
Hlavním aplikačním tématem je Katastr nemovitostí, jenž zahrnuje informace o nemovitostech vedených katastrálními úřady v rozsahu současného stavu. To znamená informace o parcelách, budovách, bytových a nebytových jednotkách, vlastnických a jiných právních vztazích.
Tyto informace lze v systémech prezentovat graficky i popisně. Standardně již dodáváme různé typy barvení parcel (podle typu povrchu, podle využití v rámci druhu pozemku, podle počtu vlastníků, dále zvláštní barvení parcel patřící městu či obci).
Z dalších aplikačních témat jsou to například Územní plán, Inženýrské sítě, Pasport veřejného osvětlení, Pasport komunikací, Adresní body, Ortofotomapy.
Školení a konzultace
Součástí zákaznické podpory jsou školení a konzultace. Účelem není jenom naučit uživatele pracovat se systémem (grafické prostředí, pohyb v mapě, zapínání vrstev v legendě apod.), ale zejména je seznámit se strukturou dat a způsoby, jak se k hledaným informacím dostat. Proto je velmi důležité, aby se tohoto školení zúčastnili přímo uživatelé, ne pouze pracovníci úřadů, kteří mají na starosti informační systém.
Aby školení nebylo formální, ale aby splnilo svůj účel, je rozděleno na dvě části. První zahrnuje základní seznámení s prostředím. Po několikatýdenní praxi pak probíhá podrobné školení, kdy se uživatelé mohou dotazovat již na konkrétní problémy. Nezřídka pořádáme ještě doškolení na opakování základů a vysvětlení složitějších operací.
K systémům také dodáváme uživatelskou příručku, kterou pravidelně aktualizujeme.
Rádi přivítáme jakékoli připomínky, dotazy nebo náměty uživatelů, neboť jsou pro nás dalším podnětem, jak systémy, které nabízíme, vylepšit.
Dagmar Němcová,
DIGIS, spol. s r.o.

Uvědomujeme si, že je potřeba se našim klientům věnovat i po dodání systému, který si u nás objednali. Zejména pokud se s geografickým informačním systémem setkávají poprvé.

Součástí zákaznické podpory jsou školení a konzultace. Účelem není jenom naučit uživatele pracovat se systémem, ale zejména je seznámit se strukturou dat a způsoby, jak se k hledaným informacím dostat.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down