Již v padesáti obcích Středočeského kraje fungují stánky EVA (elektronicky vlídné administrativy). Po první desítce stánků, které v rámci zkušebního projektu slouží už druhým rokem, bylo dalších čtyřicet instalováno během loňského listopadu a prosince. Systém EVA má usnadnit komunikaci občanů s...
Již v padesáti obcích Středočeského kraje fungují stánky EVA (elektronicky vlídné administrativy). Po první desítce stánků, které v rámci zkušebního projektu slouží už druhým rokem, bylo dalších čtyřicet instalováno během loňského listopadu a prosince.
Systém EVA má usnadnit komunikaci občanů s úřady elektronickou cestou s využitím samoobslužných stánků. Obsluha stánků je intuitivní, vedená nápovědou, a proto je velmi jednoduchá. Projekt dokonce počítá s tím, že tyto stánky, přístupné celý týden 24 hodin denně na veřejných místech obcí a měst, budou využívány zejména občany, kteří buď nemají doma internet, či trpí zábranami s ním pracovat. Stánky každému občanovi po jeho zaregistraci umožňují částečné či úplné vyplnění různých úředních formulářů, jejich případné vytištění, kopírování písemných dokumentů a jejich odeslání na příslušný městský nebo obecní úřad v elektronické podobě. EVA pamatuje i na to, aby si občan přímo ve stánku mohl pořídit svoji digitální fotografii, již musí eventuálně přiložit k dokladu. Systém každého uživatele vede jednotlivými kroky, doporučuje mu, jak postupovat, které formuláře a jakým způsobem vyplnit a co je nutné doložit. Rovněž sdělí kontakt na odpovědnou osobu příslušného úřadu. Stánek má navíc telefonické připojení na Centrum služeb EVA, v němž lze v pracovní době rovněž obdržet rady k obsluze. K rozšířeným službám stánků EVA patří i možnost odeslat naskenovaný dokument na libovolnou e-mailovou adresu.
Poznatky získané během provozu systému se budou shromažďovat do konce letošního listopadu, aby se pak podrobně vyhodnotily.
- rš -
|