01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

REKONSTRUKCE SILNIC

Rada Jihomoravského kraje koncem dubna schválila investiční záměry na rekonstrukce silnic v průtazích obcí Jihomoravského kraje. Celkové investiční náklady uvedených akcí by měly dosáhnout kolem 200 miliónů korun.

Rada zároveň souhlasila se zaevidováním těchto investičních záměrů do programů staveb a akcí financovaných z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), "Program výstavby a modernizace průjezdních úseků silnic a dálnic". Současně rada vzala na vědomí, že akce (stavby) budou financovány podle "Pravidel pro financování programů, staveb a akcí z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury", vydaných ředitelem SFDI a uložila řediteli Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Ing. Janu Zouharovi požádat Státní fond dopravní infrastruktury, jako správce programu, o odsouhlasení uvedených investičních záměrů a jejich zaregistrování do seznamu akcí SFDI.

Silnice II/361 Hluboké Mašůvky - průtah: Současný stav silnice svou konstrukcí vozovky a šířkovým uspořádáním nevyhovuje potřebám silničního provozu. Jedná se o průjezdní úsek silnice v délce úpravy 1,207 km, který zahrnuje rekonstrukci vozovky, úpravu přidruženého prostoru, předlažbu resp. vybudování nových chodníků, opravu stávajících a vybudování nových autobusových zastávek a odstavných pruhů.

Silnice II/422 Lednice - průtah: Silnice prochází středem obce s vysokou intenzitou provozu a v nevyhovujících směrových poměrech. Jeden směr dopravy je veden jednosměrně po krajské silnici, druhý je nutno v určitém úseku vést po místní komunikaci města. Dále je žádoucí odklonit dopravu ze středu obce vzhledem k jeho historické a kulturní hodnotě.

Silnice II/400 Miroslav - průtah: Cílem stavby je odstranit nevyhovující stavební stav převážně dlážděné vozovky a zlepšit prostorové uspořádání silnice. Současný stav silnice svou konstrukcí vozovky a proměnlivým, převážně úzkým šířkovým uspořádáním již nevyhovuje nárokům a potřebám současného silničního provozu. Délka stavby představuje 1,150 km.

Silnice II/374 Blansko, okružní křižovatka: Křižovatka patří k nejzatíženějším dopravním uzlům v Blansku, řešení křižovatky ovlivňuje celou organizaci dopravy ve městě. Přestavbou křižovatky na okružní dojde k odstranění kritických míst a ke zvýšení bezpečnosti všech účastníků silničního provozu.

Silnice II/416 Slavkov-Křenovice, přeložka silnice: Podle schváleného územního plánu města (jako veřejně prospěšná stavba) se uvažuje o komunikačním propojení západního směru od Křenovic a Židlochovic podél průmyslové zóny s napojením na komunikaci I/50. Toto nové vedení tvoří napojení průmyslové zóny na silnici I. a II. třídy a odstraňuje nevhodné umístění stávající křižovatky silnice II/416 a I/50. Z celého nového tahu silnice II/416 je do investičního záměru zahrnuta část od začátku úpravy po křižovatku s napojením na silnici I/50. Další pokračování do města k autobusovému nádraží bude realizováno jako samostatná stavební akce, financovaná městem Slavkov.

- jk -

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down