01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Turistická oáza v dánském Ribe

Turistická oáza v dánském Ribe Mezi nejzajímavější místa městského cestovního ruchu v Dánsku patří Ribe, ležící v jihozápadní části Jutského poloostrava, 60 km od dánsko-německé hranice. Je to nejstarší dánské město, založené kolem roku 700 n. l. Ribe má 10 000 obyvatel, ale ročně jej navštíví...

Turistická oáza v dánském Ribe

Mezi nejzajímavější místa městského cestovního ruchu v Dánsku patří Ribe, ležící v jihozápadní části Jutského poloostrava, 60 km od dánsko-německé hranice. Je to nejstarší dánské město, založené kolem roku 700 n. l.

Ribe má 10 000 obyvatel, ale ročně jej navštíví milión turistů. Starobylé budovy a uličky si zachovaly svůj původní ráz. K největším turistickým atrakcím patří také budova staré radnice a katedrály, pro našince potom hrob slavné královny Dagmar z rodu Přemyslovců, ale zejména připomínky vikinských časů - Vikinské muzeum a Centrum Vikingů. Je to jakýsi skanzen, kde mladí lidé předvádějí život Vikingů.

Město si uvědomuje význam turistického ruchu jako zdroj příjmů a pracovních příležitostí pro své obyvatele i obyvatele okolních obcí. Proto se snaží vše, co přispívá k rozvoji cestovního ruchu, všemožně podporovat.

Pomáhá při údržbě historických objektů a podílí se na rozvoji Vikinské vesnice. Podporuje aktivity turistického ruchu a usiluje o rozvoj obchodní sítě a služeb na vysoké úrovni. Zřizuje informační středisko a průvodcovskou službu. Vede velmi podrobnou statistiku, ve které se zajímá například o počty ubytovaných osob, poskytnutých a vyžádaných informací o městě a jeho nabídce i žádostí o průvodcovské služby apod. Podílí se na tvorbě řady společných regionálních produktů, které prezentují region. O zlepšení image města usiluje účastí na domácích i zahraničních veletrzích. Nedávná prezentace na veletrhu v Dánsku měla za cíl posílit image města, jehož symbolem je čáp, který pravidelně hnízdí v centru města. Ředitel a hlavní manažer informačního centra inicioval vznik expozice, jež byla společným dílem mnoha podniků. Některé firmy vytvořily podle zadání architekta kovové konstrukce, jiné poskytly podlahové krytiny. Sponzorsky byla zajištěna i doprava expozice a nejrůznější řemeslné práce. Tato spolupráce měla obrovský ohlas v tisku a přispěla k propagaci města víc než nákladná reklamní kampaň.

Velké naděje vkládá město do internetové prezentace, kde je vždy na jaře vysílán v přímém přenosu hnízdící čáp.

Město získává prostředky na projekty i prostřednictvím grantů. S podporou státu vznikla v Ribe zvláštní ubytovací vesnička - Ribe Byferie pro zájemce o tzv. městskou turistiku. Vesničku tvoří 94 rekreačních domků a bytů, nově postavených a vybavených s příznačným skandinavským vkusem a na vysoké úrovni. Délka pobytu je třídenní nebo týdenní, lze si přiobjednat další noc. Ve společenských prostorách mají hosté k dispozici vedle různých her také saunu a solárium, volný vstup na kryté koupaliště, na bowling, je tu i možnost půjčování jízdních kol. Pro děti je nachystán zvláštní program.

Obsazenost rekreačních domků a bytů se v letech 1997 - 2000 pohybovala okolo 60 %. V průběhu roku je nejvyšší (asi 75 %) v dubnu a v srpnu a nejnižší (30 % - 40 %) v prosinci a v lednu. Mezi ubytovanými převažují Dánové (60 %), méně je Nizozemců (20 %), Norů se Švédy (15 %) a ostatních včetně Němců (5 %).

Miroslav Foret,

Ústav marketingu a obchodu,

Provozně ekonomická fakulta

Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down