01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Méně bariér handicapovaným

Méně bariér handicapovaným Přístupné prostředí pro lidi s omezenou schopností pohybu a orientace a jeho problematika se ukazuje jako stále složitější a její řešení stále naléhavější. Česká republika se přibližuje vyspělým evropským zemím i v narůstajících počtech starých lidí i osob s omezeným...

Méně bariér handicapovaným

Přístupné prostředí pro lidi s omezenou schopností pohybu a orientace a jeho problematika se ukazuje jako stále složitější a její řešení stále naléhavější. Česká republika se přibližuje vyspělým evropským zemím i v narůstajících počtech starých lidí i osob s omezeným pohybem, a tím nám nastávají i další starosti, jak zkvalitnit jejich život. Konkrétní čísla si však uvědomuje málokdo z nás - skupinu lidí s omezeným pohybem u nás představuje 37 % obyvatel. Patří sem 18 % lidí starších 60 let (s tendencí růstu nad 20 %, 12 % zdravotně postižených, 6 % dětí předškolního věku (včetně maminek s kočárky) a 1 % těhotných žen.

Jednou z možností, jak odstraňovat bariéry a vytvářet přístupné a ekologické prostředí (především dopravní infrastruktury a dopravních služeb), které by umožňovalo bezpečný, svobodný a soběstačný pohyb handicapovaných osob, je Program zvyšování bezpečnosti dopravy a jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace v rámci přípravy na vstup do Evropské unie. Přichází s ním Občanské sdružení Mobilis a podporuje ho Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, Státní fond dopravní infrastruktury a Ministerstvo zdravotnictví.

Tento program se skládá z několika etap. Speciálně pro rok 2001 půjde o zhodnocení stávajícího stavu dopravní infrastruktury z hlediska bezpečnosti a přístupnosti pro vzpomínanou skupinu občanů ve vybraných oblastech - velkých městech popřípadě městských aglomeracích.

V navazujících etapách se budou rovnoměrně sledovat všechny druhy dopravy (silniční, železniční, vodní i letecká) i jejich systémové funkce (dálková, regionální, příměstská, městská).

V první etapě programu bude hodnocena městská doprava v krajích Ústeckém (Děčín, Chomutov, Jirkov, Litvínov, Most, Teplice, Ústí nad Labem) a Ostravském (Bohumín, Český Těšín, Frýdek Místek, Havířov, Karviná, Nový Jičín, Opava, Ostrava).

Při výběru oblastí bylo přihlédnuto zejména k jejich strategickému dopravnímu významu plynoucího z přímého napojení na transevropskou dopravní síť a blízkosti členských, respektive kandidátských zemí EU.

- dš -

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down