01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Komunikační manuál ve veřejné správě (3)

Komunikační manuál ve veřejné správě (3) Transparency International CR a Mezinárodní institut marketingu, komunikace a podnikání (IIMCE) připravují materiál s pracovním názvem Komunikační manuál veřejné správy, z něhož postupně zveřejníme několik ukázek. Městský úřad v anglickém Yorku například...

Komunikační manuál ve veřejné správě (3)

Transparency International CR a Mezinárodní institut marketingu, komunikace a podnikání (IIMCE) připravují materiál s pracovním názvem Komunikační manuál veřejné správy, z něhož postupně zveřejníme několik ukázek.

Městský úřad v anglickém Yorku například před více než šesti lety vydal skládačku s názvem Zákazník na prvním místě (Několik praktických myšlenek, které by Vám měly pomoci). V minulých číslech Moderní obce jsme pro vás z tohoto letáku přeložili pravidla pro telefonování a osobní styk, tentokrát to budou zásady pro písemný styk.

Na všechny písemné dotazy či žádosti se odpovídá maximálně do 10 pracovních dnů

V odpovědi:

- uveďte jméno zaměstnance, který záležitost vyřizuje a jeho telefonní číslo,

- užívejte standardní velikost a barvu písma,

- poskytněte veškeré vyžadované informace a informujte o dalších krocích, které úřad učiní a kdy se tak stane nebo

- vysvětlete, že není možno vyžadovanou informaci poskytnout okamžitě a udejte termín, do kdy se tak stane nebo

- objasněte, že úřad nemůže vyžadovanou službu či informaci poskytnout, proč tomu tak je a navrhněte, která jiná instituce či organizace by mohla pomoci.

Co konkrétně učinit, abyste splňovali tato závazná pravidla?

- ujistěte se, že všechno, co jste napsali, je přesné, jasné a srozumitelné,

- rozhodněte se, jakým způsobem bude nejlepší žádost vyřídit,v některých případech postačí a bude rychlejší telefonát,

- ať už se rozhodnete jakkoliv, vždy odpovězte do 10 pracovních dnů,

- než začnete psát, ujasněte si, co vlastně chcete říct,

- myslete především na to, co chce vědět čtenář dopisu,

- nejdříve sdělte to, co chce vědět, a teprve potom proč tomu tak je,

- odpovězte na všechny otázky z dopisu občana,

- poté, co jste dopis napsali, zkontrolujte, jestli opravdu vyjadřuje to, co hodláte udělat a to, co chcete, aby udělala druhá strana.

Tipy na psaní dobrých dopisů

- nepředpokládejte - vysvětlujte,

- používejte obvyklá slova - nepoužívejte zkratky či odborné termíny. Pokud musíte použít odborné termíny, vysvětlete je,

- používejte krátká slova a krátké věty,

- neužívejte malý font,

- používejte jméno adresáta - "Vážený pane Nováku" je lepší než "Vážený pane",

- uveďte na dopis i vaše telefonní číslo,

- používejte obvyklý dopisový formát.

Víme, že i naše úřady mají mnoho zajímavých zkušeností, pokud jde o komunikaci s občany. Když nám o těchto zkušenostech napíšete, případně pokud nám zašlete materiály, které váš úřad vydal či nás upozorníte na zajímavé internetové stránky, rádi vaše zkušenosti zpřístupníme čtenářům Moderní obce a zahrneme je do připravovaného manuálu.

Pavla Hášová,

Transparency International CR

Věra Foretová,

Mezinárodní institut marketingu,

komunikace a podnikání (IIMCE)

FOTO VÁCLAV DRAŠNAR

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down