Studio Colmo zvítězilo v designérské soutěži na nový vizuální styl města Kadaně na Chomutovsku, kterou měla na starosti organizace CZECHDESIGN. Jeho návrh pracuje s typografií jako symbolem propojení historie a současnosti města a rozehrává hru dvou písem.
Nová vizuální identita měla především reflektovat povahu města, Kadaň je malebné historické město s turistickým potenciálem uprostřed průmyslem a těžbou zasaženého chomutovského regionu.
„Studio Colmo představilo návrh udržitelný a velmi profesionálně zpracovaný, který má dvě kvalitní dimenze – první je podoba umírněná, především pro interní komunikaci, a druhá rovina je hravá, odvážnější, obě roviny dobře společně fungují,“ komentuje výsledek soutěže Jana Vinšová, ředitelka CZECHDESIGN.
Porota na vítězném návrhu ocenila precizní práci s typografií, literou K a představenou komunikační strategii, která je založená na velmi nápaditém copywritingu a ilustracích.
Pro studio Colmo bylo při práci východiskem propojení historie města, hrdosti obyvatel a současného stavu, město se totiž intenzivně věnuje kultivaci veřejného prostoru a vznikají tam současné architektonické zásahy na vysoké úrovni.
„Přístup radnice ke správě města a snoubení historického pozadí se současností jsme se snažili zkombinovat nejen ve značce, ale také v celém konceptu prezentace města. Navrhli jsme jednoduché typografické logo, které tyto dva aspekty spojuje. Úvodní litera K kombinuje tvarosloví grotesku (současnost) a prvky antikvy (historie). Symbol K pak bude sloužit i jako výchozí element pro tvorbu značek městských organizací,“ konstatuje Miroslav Roubíček ze studia Colmo.
Dvě písma, které autoři v návrhu postavili vedle sebe, spolu hrají netradiční hru, vzniká vtip, kombinace starého a nového.
„Pro Kadaň jsme navrhli specifický jazyk, kterým se město může prezentovat a doufáme, že jej přijmou za svůj i obyvatelé a stane se opravdovou identitou města (nejen vizuální). V dnešní době je totiž nutné o městské identitě přemýšlet komplexněji, než jen jako o kombinaci vizuálních prvků,“ vysvětlují autoři nové vizuální identity Kadaně.
Spokojenost s výsledkem vyjadřuje Petr Liebscher, vedoucí Městského muzea v Kadani: „Kadaň chtěla posunout svůj grafický styl do 21. století. Vytvořit jednoduchou značku a vtipný koncept, který bude bavit občany města i návštěvníky odjinud. To se podařilo. Základy k nové komunikaci města jsou položeny, nyní je třeba nabídnutý potenciál využít.“
/zr/
Na snímku nahoře: Nové logo města Kadaně
Foto: studio Colmo
Ve fotogalerii dole:
Ukázky praktického využití nového vizuálního stylu města
Foto: studio Colmo*
Your share is the great knowledge I have gathered, you are an important person I admire, thank you run 3
I love reading your post. Great work, good job!
Lawyers Guelph