Město Kadaň se zvýrazní novým vizuálním stylem a logem

Studio Colmo zvítězilo v designérské soutěži na nový vizuální styl města Kadaně na Chomutovsku, kterou měla na starosti organizace CZECHDESIGN. Jeho návrh pracuje s typografií jako symbolem propojení historie a současnosti města a rozehrává hru dvou písem.

Nová vizuální identita měla především reflektovat povahu města, Kadaň je malebné historické město s turistickým potenciálem uprostřed průmyslem a těžbou zasaženého chomutovského regionu.

Studio Colmo představilo návrh udržitelný a velmi profesionálně zpracovaný, který má dvě kvalitní dimenze – první je podoba umírněná, především pro interní komunikaci, a druhá rovina je hravá, odvážnější, obě roviny dobře společně fungují,“ komentuje výsledek soutěže  Jana Vinšová, ředitelka CZECHDESIGN.

Porota na vítězném návrhu ocenila precizní práci s typografií, literou K a představenou komunikační strategii, která je založená na velmi nápaditém copywritingu a ilustracích.

Pro studio Colmo bylo při práci východiskem propojení historie města, hrdosti obyvatel a současného stavu, město se totiž intenzivně věnuje kultivaci veřejného prostoru a vznikají tam současné architektonické zásahy na vysoké úrovni.

Přístup radnice ke správě města a snoubení historického pozadí se současností jsme se snažili zkombinovat nejen ve značce, ale také v celém konceptu prezentace města. Navrhli jsme jednoduché typografické logo, které tyto dva aspekty spojuje. Úvodní litera K kombinuje tvarosloví grotesku (současnost) a prvky antikvy (historie). Symbol K pak bude sloužit i jako výchozí element pro tvorbu značek městských organizací,“ konstatuje Miroslav Roubíček ze studia Colmo.

Dvě písma, které autoři v návrhu postavili vedle sebe, spolu hrají netradiční hru, vzniká vtip, kombinace starého a nového.

Pro Kadaň jsme navrhli specifický jazyk, kterým se město může prezentovat a doufáme, že jej přijmou za svůj i obyvatelé a stane se opravdovou identitou města (nejen vizuální). V dnešní době je totiž nutné o městské identitě přemýšlet komplexněji, než jen jako o kombinaci vizuálních prvků,“ vysvětlují autoři nové vizuální identity Kadaně.

Spokojenost s výsledkem vyjadřuje Petr Liebscher, vedoucí Městského muzea v Kadani: „Kadaň chtěla posunout svůj grafický styl do 21. století. Vytvořit jednoduchou značku a vtipný koncept, který bude bavit občany města i návštěvníky odjinud. To se podařilo. Základy k nové komunikaci města jsou položeny, nyní je třeba nabídnutý potenciál využít.

/zr/

Na snímku nahoře: Nové logo města Kadaně

Foto: studio Colmo

Ve fotogalerii dole:

Ukázky praktického využití nového vizuálního stylu města

Foto: studio Colmo*

 

Napsat komentář

Napsat komentář

Komentáře k článku

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down