Co se dozvíte a k čemu to bude dobré?
- KOMUNIKAČNÍ CÍLE: Jaké jsou vaše cíle?
Definování základních komunikačních cílů společnosti/instituce je grunt
Vím, co, proč, komu, kdy a jak chci komunikovat (znám svoje téma, svoji cílovou skupinu)
Jak si definovat komunikační cíle (marketingový a PR plán)
Harmonogram komunikace, denní, týdenní, měsíční, půlroční, roční, víceleté, KDY JE REALIZOVAT
- SPRAVNÝ TÝM: Máte správný tým? Odpovídá jeho složení vaším cílům?
Role a odpovědnost v tiskových a PR odděleních
Složení tymu: specialista na sociální sítě, monitoring, textař, PRista, event manažer, tiskový mluvci, mediální analytik, rešeršista, (uvést u nich krátce roli, kterou v tymu mají)
Základní nástroje, s kterými tým operuje: Základní analytické programy (Newton, Monitora, CTK, další)
Mediální analýzy – jaké se nabízí, jak je poskaládat, jak nastavit cíle-příklady, jak mohou fungovat, co nám mlhou říci, jak s nimi efektivně pracovat
- CÍLENÍ: Kdo je můj novinář aneb trefujte se do černého!
S kým komunikovat a s kým ne. Určit si šíři mediálního záběru - analýza médií (definovat si cílová média média + klíčové novináře + gatekeepery + opinion leadery)
Jak si vytvořit funkční databázi novinářů, jak ji utřídit, kontakty (Excel tabulka, doplňování, rozdělení, mailing listy, telefonní čísla, poznámky), jak ji spravovat
Větší detail - Mediální analýza jednotlivých novinářů (pozitivní, negativní, ambivalentní) - vím, kdo je můj novinář
- PŘEMÝŠLEJ JAKO NOVINÁŘ: Jak myslí novináři?
Základní pravidla, která rozhodují o tom, zda zpráva pronikne do médií (5 základních definic pro úspěšný zásah)
- JAK EFEKTIVNĚ KOMUNIKOVAT: Jak správně napsat – avízo, pozvánku, tiskovou zprávu, komentář + jak je dostat k novinářům
Příklad avíza
Příklad pozvánky
Příklad Tiskové zprávy
Jak pracovat se sociálními sítěmi – základní info
- PRACUJETE KOMPLEXNĚ A KONCEPČNĚ: Tvořte mediální projekty
Mediální projekt - jak jej připravit a jak funguje
Komplexní mediální, PR a veřejná komunikace (příklad mediálního projektu)
- JAK ZAJISTIT, ABY SI VAŠICH ZPRÁV NOVINÁŘ VŠIML
Jak dostat naše zprávy k novinářům (maily, telefon, sociální sítě, web, sms, mobilní aplikace atd.)
- ZPĚTNÁ VAZBA: Interakce + zpětná vazba/hodnotící zprava (zpětná vazba je snídaně králů) + jak se z ní poučit
Case study - praktický příklad mediálního projektu |