Další tramvajový úsek v Ostravě dostane slušivý zelený kabát, tentokrát v inovativním balení. V ulici Horní, v úseku mezi zastávkou ÚMOb Jih až po křížení s ulicí Provaznickou, bude tramvajovou trať pokrývat nový vegetační kryt z rozchodníků vsazených do speciálního systému rozebíratelných sadebních buněk.
Tento nový systém výsadby je inovativní a město Ostrava s tímto řešením přišlo poprvé v ulici Horní. V případě opravy kolejí umožní bezproblémové rozebírání a zpětnou montáž jednotlivých komponentů po segmentech bez jejich nutné výměny. Samotná technologie založení vegetačního krytu bude podobná, jako u předchozí realizace extenzivního ozelenění v ulici Dr. Martínka.
Práce na novém extenzivním vegetačním krytu z předpěstovaných rozchodníkových koberců, které se zabudují do stávajícího kolejového svršku v délce 663 metry tramvajové trati, začaly skončí do konce listopadu.
„Rozchodníky jsou méně náročné na údržbu, nutné je jen občasné dosazování rostlin, závlaha v prvních týdnech po vysazení a přihnojení. Přínosem ozelenění tramvajové trati bude mimo estetické funkce a minimální údržby hlavně retence vody, snížení prašnosti a hluku. Montáž a případná demontáž krytu bude možná bez nutnosti vyloučení tramvajové dopravy, pouze s dočasným omezením rychlosti tramvajové dopravy,“ řekla náměstkyně primátora Kateřina Šebestová.
Dopravní podnik Ostrava bezprostředně naváže v lokalitě modernizací traťového úseku mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiříkovského, vedoucí na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les. Půjde již o čtvrtý úsek, kde ostravské tramvaje jako jediné v České republice mohou jezdit rychlostí až 80 km/h. Podél trati přibudou nízké protihlukové stěny osazené směsí rostlin. Půjde o první zmodernizovaný úsek s nízkou protihlukovou stěnou v Ostravě. Stavba by měla probíhat do listopadu.
Na přelomu srpna a září se otevřel také další úsek zatravněné tramvajové trati, a to v ulici Opavské v Ostravě-Porubě. Celkem 1626 metrů tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ulicí 17. listopadu a ulicí Martinovskou prošlo změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na moderní systém pevné jízdní dráhy. Dopravní podnik Ostrava úsek zatravnil a zrekonstruoval i nástupiště tří tramvajových zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO ve směru do centra.*
/tz/