Nový virtuální asistent, který na český a slovenský trh uvádí Konica Minolta, jako jeden z pouhých dvou partnerů M-Files, umožňuje automatickou tvorbu přepisů a souhrnů mimo jiné online schůzek, smluv, prezentací nebo studií. Dokáže přitom pracovat s dokumenty MS Word, Excel, Power Point či PDF. Asistent je schopen komunikovat ve více než 30 jazycích a zpracovat přibližně 2000 stran denně pro každého uživatele.
„Uživatelé mohou také prohledávat dokumenty bez znalosti klíčového slova, například formou povelu: Najdi mi stránku s modrými šipkami nebo údaj vyšší než milion. Mohou s asistentem také přímo komunikovat a pokládat konkrétní dotazy typu: Kolik faktur bylo vystaveno zákazníkům z Prahy nebo Jaké smlouvy letos podepsal kolega Novák,“ vysvětlil P. Katrenčík, produktový manažer Konica Minolta Business Solutions Czech s tím, že tyto otázky je možné klást v češtině nebo ve slovenštině.
Nové možnosti
Zatímco zavádění nástrojů s umělou inteligencí mezi firmami roste, jejich efektivní využívání zaměstnanci je podle zkušeností Konica Minolta nedostatečné. „Proto jsme se rozhodli rozšířit naše služby související s instalací asistenta Aino také o takzvanou adopci, tedy zaškolení uživatelů a ukázky jeho využití v praxi,“ informoval P. Katrenčík. Aino je rovněž kompatibilní s asistentem MS365 Copilot. Díky jejich propojení se i uživatelé technologie Microsoft dostanou pohodlně ke všem dokumentům uloženým v M-Files, k nimž mají dle své pozice oprávnění. Oproti nástroji Copilotpracuje Ainopouze s poslední verzí daného dokumentu a uživatelé tak mají jistotu, že získané odpovědi vycházejí vždy z finálního obsahu.
Řešení na míru
Nového asistenta je možné provozovat v rámci M-Files na vlastních serverech, nebo v cloudové variantě. Výhodou platformy M-Files je podle Konica Minolta mimo jiné jednoduchá a rychlá instalace bez nutnosti zdlouhavé analýzy nebo migrace dat a nastavení do nového systému. Systém si sám zmapuje jednotlivá úložiště a nalezené dokumenty se následně zobrazují v rámci jednoho uživatelského prostředí, kde s nimi mohou zaměstnanci pracovat. „Díky znalostem místní legislativy a mnohaletým zkušenostem s nasazováním DMS umíme navrhnout řešení na míru každému zákazníkovi včetně vlastních modulů. Další alternativou jsou pak už hotová řešení, která si firmy mohou vyzkoušet. Nadnárodní zákazníci mohou zase těžit z našich lokálních expertních týmů, které dokáží nasadit řešení odpovídající legislativním podmínkám v jednotlivých zemích,“ uzavřel produktový manager Katrenčík.*
/ev/