Destinační společnost Hradecko má za sebou první rok svého působení

Pro propojení města Hradce Králové s širším regionem Hradecka a cílem zajistit profesionální destinační management vznikla před rokem v červenci Destinační společnost Hradecko. Meziroční nárůst zájmu o region ukazuje, že systematický přístup k řízení cestovního ruchu začíná přinášet výsledky.

Destinační společnost Hradecko uzavírá první rok svého působení s pozitivními výsledky, které potvrzují smysluplnost profesionálního řízení cestovního ruchu. Podle údajů Českého statistického úřadu navštívilo v roce 2024 území Hradecka celkem 137 343 hostů, což je meziročně o 6033 více než v roce 2023. Vzrostl také počet přenocování, a to na 284 947, přičemž zahraničních hostů přijelo 72 719. Oproti roku 2023 se jejich počet zvedl o 1189. „Za uplynulý rok jsme vytvořili stabilní základnu pro další rozvoj destinační spolupráce. Ukázalo se, že profesionální řízení cestovního ruchu přináší hmatatelné výsledky, ať už ve formě rostoucí návštěvnosti, pozitivního vnímání města nebo silnější spolupráce mezi partnery,“ uvádí ředitelka společnosti Soňa Došková.

Při svém založení v červenci minulého roku Destinační společnost Hradecko převzala také Infocentrum Hradec Králové, Bílou věž a kostel sv. Mikuláše (na snímku nahoře). Tím se stala garantem kvality služeb nejen pro návštěvníky, ale i pro město samotné.

Významné výsledky zaznamenala zejména v jarních měsících letošního roku. V kostele sv. Mikuláše došlo k více než trojnásobnému nárůstu návštěvnosti oproti stejnému období předchozího roku. Zatímco v roce 2024 přišlo v období duben až červen 510 návštěvníků, v tom samém období letos to bylo již 1 647 návštěvníků. Výrazně stoupl zájem o komentované prohlídky.

Rekordní sezónu zažila také Bílá věž. Za první pololetí tohoto roku ji navštívilo 20 758 osob, čímž překonala výsledky z let 2023 i 2024. Nejvyšší měsíční návštěvnost vykázaly měsíce květen a červen, které se přiblížily hranici 5000 návštěvníků. Tento trend potvrzuje, že region je stále atraktivnější i mimo hlavní prázdninové období „Hradec Králové je město s výjimečným charakterem a velkým potenciálem pro cestovní ruch. Díky destinační společnosti můžeme systematicky rozvíjet nabídku, podporovat místní ekonomiku a zvyšovat atraktivitu města pro návštěvníky i obyvatele,“ doplňuje náměstkyně primátorky pro oblast cestovního ruchu Ilona Dvořáková.

Vedle tradičních služeb Destinační společnost Hradecko klade důraz také na rozvoj regionálních produktů. Od dubna nabízí Hradecko regionální výrobky přímo v Infocentru Hradec Králové. Cílem je přinášet autentické zážitky, podporovat lokální ekonomiku a zároveň posilovat vnímání regionu jako moderní a soběstačné destinace. „Regionální produkty jsou nejen suvenýry, ale i nositeli příběhů. Představují hodnoty, které chceme podporovat. Tedy kvalitu, tradici, lokální tvorbu a udržitelnost,“ dodává ředitelka Soňa Došková.

Pozitivní trend potvrzují také data mobilních operátorů. Od začátku letních prázdnin 2024 byla návštěvnost regionu o jedenáct procent vyšší než roční průměr, o víkendech pak dokonce o 49 procent vyšší než ve všední dny. V kombinaci s rostoucím počtem zahraničních návštěvníků, kteří jsou zejména ze Slovenska, Polska, Německa, USA a Švýcarska, je zřejmé, že se Hradecko stává atraktivní destinací i na mezinárodní úrovni.

Fungování destinačního managementu v Hradci Králové je spolufinancováno samotnými turisty. Padesát procent poplatků z ubytování hostů míří zpět do systému podpory cestovního ruchu a pomáhá pokrývat náklady na provoz turistických zařízení, marketing i rozvoj služeb. Každý ubytovaný tak přispívá nejen na kvalitu svého pobytu, ale i na dlouhodobý rozvoj města jako přívětivé destinace.

Společnost je od roku 2024 držitelem certifikace oblastní organizace destinačního managementu (DMO) podle systému Ministerstva pro místní rozvoj ČR. To jí umožňuje čerpat prostředky z národních i krajských programů a potvrzuje její odbornou způsobilost.

V současnosti se Destinační společnost Hradecko zaměřuje na další prohlubování spolupráce se členy, podala česko-polský projekt zaměřený na zvýšení atraktivity Hradecka a připravuje novou expozici Muzea Petrof, která bude otevřena přímo v prostorách Infocentra Hradec Králové. Tyto aktivity potvrzují, že rozvoj destinace nekončí, ale dále pokračuje s důrazem na inovaci, partnerství a kvalitu nabídky.

Posláním Destinační společnosti Hradecko je tvořit silné místo, které nabízí kvalitní, udržitelný a autentický zážitek ve spolupráci s městem, obcemi, podnikateli a kulturními institucemi. Základem její práce jsou hodnoty komunikace, koordinace a kooperace. „Naším cílem je dále posilovat kvalitu služeb, rozšiřovat spolupráci v rámci oblasti a systematicky budovat pozici Hradce Králové a Hradecka jako vyhledávané a konkurenceschopné turistické destinace,“ uzavírá ředitelka Soňa Došková.

/zr/*

Na ilustračním snímku: kostel sv. Mikuláše v Hradci Králové. Foto: web Destinační společnosti Hradecko - https://www.hradecko.cz/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.