01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Českému eGovernmentu chybí lídr

Cílem MV ČR je otevírat veřejnou správu pro tzv. »samoobsluhu« (např. úplné elektronické podání u vybraných agend atd.). Česko má totiž zhruba 7500 úřadů se zhruba 350 agendami. Konference s názvem Budoucnost eGovernmentu v ČR představila vizi dalšího směřování v oblasti rozvoje eGovernmentu....

Cílem MV ČR je otevírat veřejnou správu pro tzv. »samoobsluhu« (např. úplné elektronické podání u vybraných agend atd.). Česko má totiž zhruba 7500 úřadů se zhruba 350 agendami. Konference s názvem Budoucnost eGovernmentu v ČR představila vizi dalšího směřování v oblasti rozvoje eGovernmentu. Poslankyně Ing. Věra Kovářová podpořila vytvoření elektronické identity občanů, úplné elektronické podání a vstup třetích osob (banky) do základních registrů.

Hlavní architekt eGovernmentu MV ČR Ing. Ondřej Felix, CSc., představil strategický plán dalšího rozvoje v této oblasti. »Základní vady současného stavu vidím v nedostatečné dlouhodobé shodě politických představitelů, v neexistenci centrálního orgánu s pravomocí řídit rozvoj ICT ve veřejné správě, nesledujeme celkové náklady na ICT, nevyužívání sdílených služeb,« vyjmenoval základní problémy Ondřej Felix. Poukázal také na fakt, že se v Česku téměř nevyužívají sdílené služby, data z informačních systémů se nedostatečně využívají pro řízení státu. Upozornil i na to, že rozsah a úroveň služeb veřejné správy dostupných elektronicky je výrazně nižší než v předních zemích. Další významnou překážkou rozvoje eGovernmentu v ČR je absence politického lídra, který by rozvoj zaštítil. »Hledáme poslance, jimž je toto téma blízké,« dodal Ondřej Felix.

Podle Ing. Pavla Koláře z ČSOB jsou banky připraveny stát se partnery státu při budování eGovernmentu nejen jako kontaktních míst. Jde o sdílení informací z registrů ve prospěch klientů bank, ale i o sdílení jednotné identity garantované státem. I on podporuje myšlenku, že by stát měl otevřít svoji »samoobsluhu«, která 24 hodin denně a sedm dní v týdnu bude občanům a firmám nabízet své elektronické služby na jednom místě.

Česká republika hledá nové podněty pro rozvoj ICT ve veřejné správě. V některých oblastech eGovernmentu je už ale v takové pozici, že může zkušenosti předávát dál jiným státům.

Rozšíření služeb CzechPOINT@home je pro rozvoj českého eGovernmentu zásadní

ILUSTRAČNÍ FOTO: MPSV ČR

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down