Do roku 2014 Česká republika vstupuje s uzavřenou první padesátkou veřejných plnicích stanic na stlačený zemní plyn (CNG). Poslední stanici, která do první padesátky chyběla, nyní otevírají v Dolním Skrýchově, který tvoří předměstí Jindřichova Hradce na silnici II. třídy E 551, vedoucí z Českých...
Do roku 2014 Česká republika vstupuje s uzavřenou první padesátkou veřejných plnicích stanic na stlačený zemní plyn (CNG). Poslední stanici, která do první padesátky chyběla, nyní otevírají v Dolním Skrýchově, který tvoří předměstí Jindřichova Hradce na silnici II. třídy E 551, vedoucí z Českých Budějovic na nájezd na dálnici D1 u Humpolce. Na stanici mohou tankovat osobní a dodávkové vozy, nákladní automobily i autobusy. Technologie je od německé firmy Schwelm Anlagentechnik, jejímž výhradním dovozcem i dodavatelem plnicího zařízení v ČR je MOTOR JIKOV Strojírenská a. s. v Soběslavi.
Podle Zdeňka Prokopce, předsedy Asociace NGV o. s., která podporuje využití zemního plynu a biometanu v dopravě, tato stanice, už čtvrtá v na jihu Čech, vznikla díky zájmu motoristů a firem v Jindřichově Hradci i okolí. »Ekologické, a hlavně ekonomické efekty CNG se poslední dobou začínají prosazovat,« uvedl Zdeněk Prokopec.
Denní výkon jindřichohradecké samoobslužné stanice je 3200 m3 CNG, což stačí k naplnění zhruba stovky osobních vozů za den. Kapacita se však může zdvojnásobit.
FOTO: ARCHIV