01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Projekty, které ulehčují nákladní dopravě na silnici

Do konce května měly firmy možnost přihlásit do 2. ročníku soutěže VOLNÁ CESTA svoje projekty převádějící přepravu zboží ze silnice na železnici. Výsledky soutěže budou vyhlášeny v rámci Evropského týdne mobility (16.-22. září). Soutěž společně organizují občanské sdružení Dopravní federace a...

Do konce května měly firmy možnost přihlásit do 2. ročníku soutěže VOLNÁ CESTA svoje projekty převádějící přepravu zboží ze silnice na železnici. Výsledky soutěže budou vyhlášeny v rámci Evropského týdne mobility (16.-22. září).

Soutěž společně organizují občanské sdružení Dopravní federace a Ministerstvo dopravy s cílem ocenit a propagovat projekty přispívající k většímu využití železniční nákladní dopravy na úkor silniční, a napomáhající tak ke snížení negativních dopadů nákladní dopravy na zdraví obyvatel, přírodu a bezpečnost všech účastníků silničního provozu. Komise v čele s doc. Ing. Jaromírem, Širokým, Ph.D., z Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice letos hodnotí tyto projekty:


- Kontejnerové překladiště Paskov, II. etapa, 1. část (přihlašovatel: Advanced World Transport). Veřejné překladiště v bývalém areálu Dolu Paskov slouží překládce kontejnerů a sedlových návěsů mezi silničními a železničními vozidly. Celkový přepravní výkon v roce 2011: 124,124 mil. tkm.

- KOMBI CZ, kontinentální linka kombinované dopravy v relaci Duisburg - Paskov (přihlašovatel: BOHEMIAKOMBI). Linka je koncipována jako přeprava skupiny kapsových vozů na uceleném vlaku Duisburg - Lovosice. Z Lovosic skupina pokračuje do překladiště Paskov na pravidelných nákladních vlacích ČD Cargo. Délka přepravní trasy po železnici: celkem 1159 km, z toho 517 km na území ČR

- Zásobování společnosti Plzeňská teplárenská a. s. (přihlašovatel: ČD Cargo). Jde o přepravu dřevní štěpky k energetickému využití Plzeňskou teplárenskou, a to kontejnery systému INNOFREIGHT. Přepravní výkon v roce 2011: 3,255 mil. tkm, průměrná délka přepravní trasy po železnici: 130 km.

- Zprovoznění 20 let nefunkční vlečky RUVE (přihlašovatel: Lagermax spedice a logistika). Znovuzprovozněná železniční vlečka v areálu společnosti RUVE a.s. v sousedství železniční stanice Praha-Ruzyně. Její obsluhu zajišťuje ČD Cargo. Přeprava se uskutečňuje samostatnými vagony připojenými k nákladním vlakům do Ostravy. Přepravní výkon v roce 2011: 586 950 tkm.

- Intermodální vlak Brno - Rostock se silničními návěsy (přihlašovatel: ERS Railways B.V.). Mezi oběma městy jsou pro silničního dopravce provozovány dva páry ucelených vlaků intermodální dopravy týdně. Železniční dopravu zajišťuje ČD Cargo. Celkem bylo v roce 2011 přepraveno 2662 silničních návěsů. Délka přepravní trasy po železnici: 794 km (346 km na území ČR).

Více na: www.volnacesta.cz

Kontejnerové překladiště Paskov loni vykázalo celkový přepravní výkon 124,124 mil. tkm.

FOTO: ARCHIV

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down