Celkem 107 mil. Kč bylo na základě usnesení vlády ČR schváleno k uvolnění z vládní rozpočtové rezervy na rok 2012 na částečné pokrytí nákladů spojených se zajištěním předávání informací pro monitorování a řízení veřejných financí u vybraných účetních jednotek. Týká se to všech 1333 účetních...
Celkem 107 mil. Kč bylo na základě usnesení vlády ČR schváleno k uvolnění z vládní rozpočtové rezervy na rok 2012 na částečné pokrytí nákladů spojených se zajištěním předávání informací pro monitorování a řízení veřejných financí u vybraných účetních jednotek. Týká se to všech 1333 účetních jednotek, které letos v červenci musí poprvé do Centrálního systému účetních informací státu předat Pomocný analytický přehled (PAP). Tedy obcí se 3000 a více obyvateli a příspěvkových organizací s aktivy nad 100 mil Kč (netto).
Příspěvek na částečné pokrytí nákladů však účetní jednotky neobdrží automaticky, ale musí o něj požádat. (K často uváděnému termínu 31. 5. 2012, do kdy by se žádost měla podat, mluvčí Ministerstva financí Ondřej Jakob na dotaz Moderní obce sdělil, že tato lhůta je pouze doporučující.) Přitom platí, že za příspěvkovou organizaci musí požádat její zřizovatel. Na http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/zadosti_o_dotace_pro_kraje_a_obce.html jsou k tomu uvedena přesná pravidla a rovněž částky, na které mají jednotlivé druhy účetních jednotek nárok. Připomeňme, že Hlavní město Praha a statutární města mohou obdržet příspěvek 150 000 Kč, obce 70 000 Kč a příspěvkové organizace zřizované obcí 65 000 Kč. Nárok na příspěvek mají i kraje a jejich příspěvkové organizace, a to 325 000 Kč, resp. 65 000 Kč.
Jak na další dotaz Moderní obce mluvčí MF vysvětlil, výpočet příspěvku byl proveden tak, aby bylo v průměrném případě přispěno na náklady 1/2 pracovníka po dobu půl roku. »Dovolujeme si vyjádřit přání, aby se podařilo překlenout počáteční problémy se sestavováním PAP v roce 2012 a aby tato část prostředků přispěla k ohodnocení kvalitní práce účetních pracovníků v municipální oblasti,« uvedl mluvčí.