HORNÍ POČERNICE Když v roce 1993 zahajovala svoji činnost společnost ROTHLEHNER pracovní plošiny s. r. o., odhadovala, že v České republice je pouze na (nejrozšířenějších) podvozcích Avia formou nástavby osazeno tři až tři a půl tisíce pracovních plošin. Nabídka se v té době omezovala převážně na...
HORNÍ POČERNICE
Když v roce 1993 zahajovala svoji činnost společnost ROTHLEHNER pracovní plošiny s. r. o., odhadovala, že v České republice je pouze na (nejrozšířenějších) podvozcích Avia formou nástavby osazeno tři až tři a půl tisíce pracovních plošin. Nabídka se v té době omezovala převážně na plošiny na podvozcích s nosností nad 5 tun.
»Dnes je nabídka pracovních plošin pochopitelně podstatně bohatší,« říká Marek Tomášek ze společnosti ROTHLEHNER pracovní plošiny, která sídlí v Praze 9-Horních Počernicích. »Jen naše firma nabízí dvě stovky certifikovaných typů plošin se širokou škálou modifikací od sedmi dodavatelů a využívá řadu podvozků například Nissan Cabstar či Renault Maxity. Nicméně umíme osadit vybranou plošinu rovněž na podvozek, který si zvolí či nám přímo přiveze zákazník.«
Obce a města, ale také jimi zakládané společnosti typu technických nebo komunálních služeb, obvykle upřednostňují plošiny na podvozcích s užitečnou nosností do 3,5 tuny. Důvod je nasnadě: Řidič takové plošiny nemusí projít speciálním školením. I tak však obsluha každé plošiny musí získat oprávnění obsluhovatele, které vydávají revizní technici a jež je třeba pravidelně obnovovat. Plošiny na automobilových podvozcích s nosností do 3,5 tuny obvykle dosahují pracovní výšky do 20 metrů. Na podvozky s vyšší nosností je možné montovat i plošiny, které dosáhnou až výšky do 32 metrů. Podle Marka Tomáška však obce a města či jejich komunální a technické služby zatím zřídka využívají pří výběrovém řízení podmínku, že instalace plošiny na podvozek musí být provedena v Česku. »Instalace v ČR je nákladnější než přímý dovoz, dlouhodobě se však kvalita montáže v ČR projevuje v nižších provozních nákladech.« uzavřel Marek Tomášek.
Kloubová plošina italského výrobce GSR se montuje na podvozek do 3,5 t.
FOTO: ROTHLEHNER PRACOVNÍ PLOŠINY