01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

CNG busy se prosazují už také v Česku

VYSOKÉ MÝTO V České republice jezdí (podle údajů ke konci roku 2010) tři stovky autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Ve srovnání s Itálií, Francií či Německem, kde se nacházejí největší flotily CNG autobusů v Evropě, to zatím není mnoho. Nicméně podle Ing. Pavla Pachovského, předsedy...

VYSOKÉ MÝTO

V České republice jezdí (podle údajů ke konci roku 2010) tři stovky autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Ve srovnání s Itálií, Francií či Německem, kde se nacházejí největší flotily CNG autobusů v Evropě, to zatím není mnoho. Nicméně podle Ing. Pavla Pachovského, předsedy představenstva a generálního ředitele vysokomýtské společnosti Iveco Czech Republic, a. s., která má autobusy s tímto alternativním ekologickým pohonem rovněž ve své nabídce, zájem u nás o tato vozidla existuje a dokonce mírným tempem i roste.


Ing. Pavel Pachovský vypočítává městské dopravní podniky, které programově obnovují svůj vozový park a vyměňují v něm staré dieslové autobusy za nová vozidla s pohonem na CNG. Jde o dopravní podniky Karlovy Vary, Pardubice (viz Moderní obec č. 5/2011, str. 9 - pozn. redakce), Jihlava, Liberec, Ústí nad Labem a další. V některých jiných městech zabezpečují městskou hromadnou dopravu soukromí přepravci, kteří rovněž používají CNG autobusy. Mimo jiné jsou to města Prostějov, Havířov, Tábor nebo Kladno.

Z Vysokého Mýta však například jen loni bylo k zákazníkům ve Francii pod značkou Irisbus Iveco odesláno 66 autobusů s pohonem na CNG, dalších 93 do Itálie, 131 do Španělska, 41 na Slovensko atd. V Česku je podle Ing. Pavla Pachovského v sortimentu CNG pohonů největší zájem o městské autobusy délky 10-12 m a kloubové autobusy délky 18 m. »U těchto autobusů je výhodou, že jsou téměř identické (s výjimkou motoru a tlakových nádrží umístěných na střeše) s autobusy dieslovými, a tím podstatně nezvyšují nároky na technický personál provozovatele. Také jejich výbava odpovídá platným evropským normám, přičemž konkrétní provedení vychází z požadavků zákazníka,« uzavřel generální ředitel společnosti Iveco Czech Republic.

Citelis 12M CNG je osvědčený plně nízkopodlažní autobus pro službu ve městě.

FOTO: ARCHIV

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down