01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Když je prosperita společným projektem

Deggendorf má sice příhodnou polohu na Dunaji, ale je situován mezi mnohem větší Pasov (Passau) a Řezno (Regensburg). I v této »konkurenci« se však umí prosadit, především díky cílevědomě zaměřenému a rozvíjenému marketingu.

Jeden z marketingových sloganů využívá polohy města: »Deggendorf, město na sluneční straně hor«. »Horami« je myšleno druhé pásmo Bavorského lesa, z pohledu českého tedy bavorská (jižní) strana Šumavy, přitahující po mnoho dní v roce sluneční paprsky. Od břehů Dunaje na jižním okraji města se dále k jihu prostírá širá rovina až k úpatí Bavorských Alp. Katastr města se vyznačuje velkou členitostí: Největší rozdíl v nadmořské výšce dosahuje 800 metrů! S určitou nadsázkou tak lze teritorium města nazvat »malou Kalifornií«.


PŘÍKLADY PRO NÁS

Deggendorfská radnice se opírá o velice sofistikovaný výběr marketingových cílů. K těm hlavním patří snaha překonat hendikep daný polohou mezi Pasovem a Řeznem. Když se například rozhodovalo mezi těmito dvěma městy o zřízení druhého svobodného (bezcelního) říčního přístavu v celém Německu, smál se nakonec Deggendorf. Také když se řešilo umístění polytechnické vysoké školy, Deggendorf se vůči svým mnohem silnějším sousedům uměl prosadit a dnes na jeho území existuje vysokoškolský komplex se studentskými kolejemi, učebnami i volně přístupnými prostory pro relaxaci. To vše jen několik kroků od přístaviště osobních lodí a od promenádní stezky podél Dunaje, lemované restauracemi, kavárničkami, sportovními loděnicemi...

Z českého pohledu je zajímavé, že město se již déle než dvacet let aktivně orientuje na svého blízkého souseda - Českou republiku. V červnu 1991 byl slavnostně otevřen železniční hraniční přechod v nedaleké Železné Rudě. Tehdy přes něj deggendorfská radnice vypravila do Prahy vlak s tisícovkou nadšených pasažérů. Od té doby se velké městské akce konají s českou účastí. Ať už jsou to hospodářské výstavy, městské slavnosti (Bürgerfest), letní slavnosti na břehu Dunaje - či velký trumf v konkurenčním přetahování bavorských měst o přízeň sousedů: Bavorsko-český týden kultury.

Během něj Deggendorf opanují české soubory, čeští umělečtí řemeslníci a představují se tam i lahůdky naší kuchyně. Část programu se odehrává na českém území, takže populární Šumavský expres (Böhmerwald expres) vozí účastníky Bavorsko-českého týdne do Klatov. Ovšem stejně tak mimořádně aktivní a plodné je i partnerství Deggendorfu s Pískem. Deggendorf zkrátka vsadil na stále se zvyšující počty návštěvníků z Česka. Město, které se v roce 1266 ubránilo vojsku krále Přemysla Otakara II., dnes vítá české návštěvníky s otevřenou náručí a obléhatelskou epizodu s pokusem o své vyhladovění jim prezentuje jako turistickou zvláštnost.

CÍLEVĚDOMÝ MARKETING

Pro rozvoj marketingu města radnice vytvořila zvláštní orgán. Vede jej zkušená vedoucí městského infocentra Karin Achatzová a spolu s primátorkou Annou Ederovou řídí tři pracovní skupiny zaměřené na hlavní segmenty zajišťující prosperitu města: obchod a služby; rozvoj městské infrastruktury a dopravní obslužnosti; cestovní ruch, kulturu, gastronomii, velké městské akce. Mimochodem, více než polovinu lidí zapojených do činnosti celého marketingového komplexu města tvoří ženy..

Promyšlená organizace a plánování jsou předpoklady, aby se město mohlo úspěšně ucházet o podporu z evropských fondů. Před dvěma roky se tak díky nim podařilo otevřít velký komplex sestávající ze dvou kulturních hal, který se ihned stal vyhledávanou adresou pro kongresové, kulturní a výstavní akce. Rozsáhlé podzemní garáže pod hlavním deggendorfským náměstím či tunelový obchvat města spojující silniční tah od české hranice s křižovatkou dálnic A-3 a A-92 jsou dalším příkladem.

HANA VALACHOVIČOVÁ
místostarostka města Holýšov

 

Marketing města

Dlouhodobý cíl:

Trvalé zvyšování multifunkčního efektu cestovního ruchu a kultury spolu se zvyšováním kvality života stálých obyvatel i kvality pobytu návštěvníků.

Vytyčená hesla pro městský marketing:

Společným zájmem je co neúspěšnější nabídka a realizace společně vytvořeného produktu »Město Deggendorf«

Hlavní předpoklad úspěchu: úspěšná komunikace mezi městským marketingem a vedením města!

Životem kypící centrum města.

Výběr konkrétních marketingových opatření a projektů:

Jediné kompetentní a odpovědné kontaktní místo pro řešení problémů spojených s městským marketingem: Marketingová kancelář města Deggendorf.

Společná prezentace Deggendorfu jako města zajímavých nákupních možností.

Nadregionální PR výstupy do tisku, rozhlasu, televize, internetu.

Virtuální on-line mapa nákupních možností, nákupní informační bulletin.

Virtuální on-line mapa gastronomických zařízení, gastronomický informační bulletin.

Informační bulletin všech odvětví výroby, obchodu a služeb zastoupených ve městě.

Elektronický průvodce městem (»i-tour city guide« s vícejazyčným softwarem, obsahujícím výklad o historii a pamětihodnostech města i jeho nejbližšího okolí).

Zvyšování obchodního obratu - například s využitím letních akcí typu »Kulturní a nákupní noc« (kamenné obchody i pouliční kiosky jsou otevřené až do zhruba dvou hodin po půlnoci, paralelně s tím se konají nejrůznější kulturní produkce na náměstí a v přilehlých ulicích).

Soubor velkých kulturně zábavných akcí během celého roku.

Soubor menších kulturně zábavných akcí během celého roku.

Soubor akcí zaměřených na vzájemné přeshraniční německo - české aktivity (například spolupráce s partnerským městem Písek, jízdy zvláštních výletních vlaků po celou letní sezonu vypravované z Deggendorfu do Klatov pod názvem Böhmerwaldcourier atd.).

Maximální možná vstřícnost pro parkování v centru města.

Maximální zkulturnění a rozšíření veřejných hygienických zařízení (veřejné toalety).

ZDROJ: RADNICE DEGGENDORF

 

Deggendorf (Bavorsko)

Počet obyvatel: 34 000

Počet pracovních míst: 18 000

Počet studentů středních a vysokých škol: 4000

Počet obyvatel okresu Deggendorf: 200 000

Služby v centru: 300 obchodů, 100 gastronomických zařízení

Malebný Deggendorf se současnými 34 tisíci obyvatel má více než tisíciletou historii.

FOTO: ARCHIV

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down