01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Ze sbírky zákonů

Uvádíme přehled vybraných právních předpisů a dalších aktů státních orgánů publikovaných ve Sbírce zákonů (od částky 111/2010 do částky 128/2010). Částka 111 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 5. listopadu 2010. Nález Ústavního soudu ze dne 7. září 2010 ve věci návrhu na zrušení části § 2...

Uvádíme přehled vybraných právních předpisů a dalších aktů státních orgánů publikovaných ve Sbírce zákonů (od částky 111/2010 do částky 128/2010).

Částka 111 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 5. listopadu 2010.

Nález Ústavního soudu ze dne 7. září 2010 ve věci návrhu na zrušení části § 2 odst. 2 a části § 2 odst. 3 obecně závazné vyhlášky města Jeseník č. 1/2008 o zákazu konzumace alkoholických nápojů na veřejném prostranství (publikovaný pod č. 304/2010 Sb.)

Ústavní soud návrh zamítl.

Právní věty nálezu: I. Konzumace alkoholu - se znakem způsobilosti narušit veřejný pořádek - se věcně i logicky neomezuje na samotné (vlastní) požívání alkoholického nápoje (tj. pití jako takové), nýbrž zahrnuje i obdobně tomu imanentní a veřejně reflektovatelné činnosti, jež počínají opatřením alkoholického nápoje a pokračují jeho »veřejnou« připraveností ke skutečné konzumaci. Právě znak takové »veřejné připravenosti« obec přiléhavě vystihuje v dotčeném ustanovení podmínkou, že jde o alkoholický nápoj v »otevřené lahvi či jiné nádobě«, jakož i podmínkou »zdržování se«; ta je významná nejen proto, že je typovým »předpolím« konzumace, nýbrž i tím, že ze zákazu vylučuje pouhý přenos nádoby (přes veřejné prostranství), jenž - oproti tomu - samo o sobě veřejnou konzumaci alkoholu neimplikuje.

Lze proto uzavřít, že zákaz zdržování se na veřejném prostranství s otevřenou lahví nebo jinou nádobou s alkoholickým nápojem subsumovat pod zákaz konzumace alkoholu na veřejném prostranství lze, pročež je možné i na ně vztáhnout uznání jeho regulace obecně závaznou vyhláškou, jak bylo dovozeno nálezem Ústavního soudu sp. zn. Pl. ÚS 33/05.

II. Je-li aprobovatelné regulovat konzumaci alkoholu na veřejných prostranstvích, a tato ospravedlnitelná regulace zahrnuje právem i jednání vlastní konzumaci »přípravná« (její »předpolí«), pak je stejně tak - logicky i věcně - udržitelné, aby postihla činnosti obdobně přípravné (konzumaci alkoholických nápojů nutně předcházející), resp. činnosti, jež zakázanou »veřejnou« konzumaci svým účelem umožňují.

Jestliže ani navrhovatel zákaz samotného »zjevného umožňování« nezpochybňuje, stejně jako jeho podobu ve vztahu k »rozlévání alkoholických nápojů« - a s čímž se lze ztotožnit - pak není spolehlivého argumentu, aby ku »zjevnému umožňování« bylo o »výdeji otevřené lahve anebo jiné nádoby s alkoholickým nápojem« uvažováno jinak. Obojí, ať již »rozlévání«, tak tento »výdej« do otevřené nádoby, totiž z povahy věci směřují k založení té »přípravy«, jež pro zakázanou konzumaci alkoholických nápojů vytváří věcné předpoklady.

 

Částka 116 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 22. listopadu 2010.

Vyhláška č. 316/2010 Sb., kterou se mění vyhláška Ministerstva vnitra č. 388/2002 Sb., o stanovení správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem a správních obvodů obcí s rozšířenou působností, ve znění pozdějších předpisů, a vyhláška č. 564/2002 Sb., o stanovení území okresů České republiky a území obvodů hlavního města Prahy, ve znění pozdějších předpisů

Novela vyhlášek č. 388/2002 Sb. a číslo 564/2002 Sb. v zájmu zajištění řádného výkonu státní správy zařadila do uvedených vyhlášek nově vzniklou obec Libhošť, která se oddělila od obce Nový Jičín v Moravskoslezském kraji a vznikla s účinností od 1. ledna 2011. Vyhláška dále provádí několik změn v souvislosti se zánikem některých obcí v důsledku sloučení s jinou obcí, a dále v souvislosti se změnou názvu některých obcí.

Účinnost od 1. ledna 2011

 

Částka 119 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 29. listopadu 2010.

Sdělení Ministerstva vnitra č. 328/2010 Sb., o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce

Ministr vnitra vyhlásil na den 9. dubna 2011 nové volby do Zastupitelstva obce Brtnička (okres Jihlava).

Sdělení Ministerstva vnitra č. 329/2010 Sb., o vyhlášení nových voleb do zastupitelstva obce

Ministr vnitra vyhlásil na den 9. dubna 2011 nové volby do Zastupitelstva obce Horní Kamenice (okres Domažlice) a Kšice (okres Tachov).

 

Částka 127 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 8. prosince 2010.

Zákon č. 345/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a v politických hnutích, ve znění pozdějších předpisů

Novela zákona č. 424/1991 Sb. snižuje příspěvek politickým stranám a politickým hnutím o 5 %, který se jim vyplácí ze státního rozpočtu. Dosavadní částka ve výši 900 000 Kč ročně na mandát poslance nebo senátora se snižuje na 855 000 Kč, a částka 250 000 Kč ročně na mandát člena zastupitelstva kraje a člena zastupitelstva hlavního města Prahy se snižuje na 237 500 Kč.

Účinnost od 1. ledna 2011

 

Částka 128 Sbírky zákonů, která byla rozeslána dne 8. prosince 2010.

Zákon č. 348/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 96/1993 Sb., o stavebním spoření a státní podpoře stavebního spoření a o doplnění zákona České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění zákona České národní rady č. 35/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů

Novela zákona o stavebním spoření snížila výši poskytované zálohy státní podpory z 15 % na 10 % z uspořené částky v příslušném kalendářním roce, maximálně však z částky 20 000 Kč. Na základě novely zákona o daních z příjmů příspěvek fyzickým osobám podle zákona upravujícího stavební spoření a státní podporu stavebního spoření, na který vznikl nárok v roce 2010 a který byl poukázán stavební spořitelně po 31. prosinci 2010, podléhá dani vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně ve výši 50 %.

Účinnost od 1. ledna 2011

 

Mgr. JAN BŘEŇ

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down