Jižní Morava je po Praze nejnavštěvovanějším regionem ČR. Ročně tam přijíždí kolem jednoho milionu domácích a zahraničních turistů. Zástupci Jihomoravského kraje a organizací zabývajících se turistikou předpokládají, že po loňském osmiprocentním úbytku návštěvnosti se jim podaří poklesu zamezit i...
Jižní Morava je po Praze nejnavštěvovanějším regionem ČR. Ročně tam přijíždí kolem jednoho milionu domácích a zahraničních turistů. Zástupci Jihomoravského kraje a organizací zabývajících se turistikou předpokládají, že po loňském osmiprocentním úbytku návštěvnosti se jim podaří poklesu zamezit i novými akcemi. Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava chce přilákat návštěvníky z Německa, Rakouska, Itálie a Anglie projektem Zaujměme nově zahraniční destinace, který bude propagovat víno, gastronomii, historii, kulturu a další zajímavosti na veletrzích v Londýně, Drážďanech, Hamburku, Miláně a jinde. Projekt Netradiční místa pro netradiční setkání nabízí pozoruhodné prostory hradů, zámků, sklepení a další jako místa vhodná pro setkávání. Podpořit příhraniční turistiku by měly také projekty česko-rakouské spolupráce Svatojakubská cesta na jižní Moravě a Zažít kraj památek a vína na kole.
Velmi pestrý je kalendář kulturních akcí v jihomoravské metropoli, který připravuje Brněnské kulturní centrum. K těm nejatraktivnějším patří první ročník mezinárodního divadelního festivalu pod patronací a za účasti Václava Havla Divadelní svět Brno (11.-19. 6.). Nabízí i jiné projekty, které se uskuteční v průběhu roku, mj. Babylonfest, Brněnské shakespearovské dny, Průvodci po brněnských kostelích, Zpřístupnění brněnského podzemí atd. Více informací najdete na www.jizni-morava.cz, www.ticbrno.cz, www.slovacko.cz.
K poznávání krás malebného Slovácka láká turisty Baťův kanál, 60 km dlouhá historická vodní cesta.
FOTO: ARCHIV CCRJM