01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Vždy je co zlepšovat

PRAHA 13 Úřad Městské části (MČ) Praha 13 zadal auditorské společnosti Westminster úkol zjistit současný stav komunikace zaměstnanců úřadu s občany. Audit se uskutečnil v listopadu 2009. Ve skupině auditorů, skrytých tazatelů, byli zastoupeni muži i ženy různého věku a profesí. Do průzkumu se...

PRAHA 13

Úřad Městské části (MČ) Praha 13 zadal auditorské společnosti Westminster úkol zjistit současný stav komunikace zaměstnanců úřadu s občany. Audit se uskutečnil v listopadu 2009. Ve skupině auditorů, skrytých tazatelů, byli zastoupeni muži i ženy různého věku a profesí. Do průzkumu se zapojilo 60 lidí, uskutečnilo se téměř 160 osobních návštěv, více než 250 telefonických a stejně tolik e-mailových dotazů.

Výsledky šetření přesvědčivě prokázaly, že skutečnost se od vžitých představ o práci úředníků výrazně liší. Celkem 93 % auditorů shledalo zaměstnance úřadu kompetentními, 91 % bylo spokojeno s jejich jednáním a 87 % pozitivně reagovalo na prostředí kanceláře. Budovu i její vnější a vnitřní prostředí kladně ohodnotilo plných 95 % tazatelů, se vzhledem a chováním pracovníků úřadu bylo spokojeno 96 % auditorů, stejné procento se kladně vyjádřilo ke srozumitelnosti a obsahu projevu úředníků. Tři čtvrtiny respondentů pozitivně posoudily telefonní hovory s úředníky. Kontakt s úřadem prostřednictvím e-mailové korespondence ocenilo 92 % auditorů. Nejméně příznivě dopadli úředníci ze stavebního odboru, kteří byli při telefonických dotazech zastiženi pouze v polovině případů. Někdy při osobní návštěvě či telefonickém dotazu pracovníci úřadu zapomněli na úvodní zdvořilostní oslovení a ve 26 % případů nebyli auditoři spokojeni s kvalitou odpovědi.

I když audit dopadl pro Úřad MČ Praha 13 nad očekávání dobře - přesto vedení městské části vidí prostor ke zlepšování jeho práce. »Jsme si vědomi významu komunikace s občany a klienty úřadu. Proto se snažíme dlouhodobě vzdělávat naše pracovníky a působit na ně, aby se za všech okolností chovali vstřícně, korektně a profesionálně. Dobrý výsledek v komunikačním auditu nás potěšil, ale současně ukázal místa, kde ještě máme co zlepšit. Poučili jsme se z něj a pro nápravu nedostatků uděláme maximum,« uvedl starosta MČ Praha 13 David Vodrážka.

Úřad MČ Praha 13 sídlí v bezbariérové budově a je jen pár kroků od stanice metra Hůrky. Ani jeden z dotazovaných neuvedl, že se mu budova nelíbí.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down