01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Jak ušetřit na provozu vozidel

Nejen firmy, ale už také úřady veřejné správy hledají moderní postupy, jak ušetřit na nákladech. Týká se to i optimálního využívání služebních automobilů. Vedení papírové knihy služebních jízd je velmi náročné a administrativně nepříliš efektivní. Poslední dobou se proto klasické knihy jízd stále...

Nejen firmy, ale už také úřady veřejné správy hledají moderní postupy, jak ušetřit na nákladech. Týká se to i optimálního využívání služebních automobilů. Vedení papírové knihy služebních jízd je velmi náročné a administrativně nepříliš efektivní. Poslední dobou se proto klasické knihy jízd stále častěji nahrazují inteligentními automatizovanými systémy.

Tak třeba aplikace CarWatch automaticky generuje knihu jízd a dokáže ji přizpůsobit i specifickým požadavkům dané organizace. Například společnost LeasePlan, zaměřující se na operativní leasing a správu vozového parku, si dlouhodobým měřením efektivity aplikace Car Watch u jednotlivých uživatelů ověřila, že takový elektronický systém může ušetřit 20 až 30 % celkových nákladů spojených s provozem služebních automobilů.

Právě CarWatch může být vhodným příkladem aplikace, která automaticky generuje knihu jízd, a dokáže ji přizpůsobit i specifickým požadavkům dané organizace. Jde o formu GPS zařízení, které se jednoduše nainstaluje pod palubní desku vozu. Mobilní komunikační jednotka zachycuje signál GPS a prostřednictvím sítě GSM předává informaci o aktuální poloze automobilu do centrální databáze. Kromě monitoringu jízdy a generování elektronické knihy jízd, která je i dokladem pro kontrolu finančního úřadu, aplikace umožňuje měření dalších údajů, jako spotřeba, otáčky, stav tachometru apod. Organizace tak může například sledovat, zda její zaměstnanci dodržují dopravní předpisy či povinné přestávky, a zvyšovat tak jejich bezpečnost. Výhodou je také přesnější oddělování služebních jízd od soukromých a celková snadná kontrola zaměstnanců. Z hlediska kontroly nákladů je mimořádně důležitá i evidence tankování a spotřeby pohonných hmot.

Moderní elektronické systémy tohoto druhu umožňují kromě odbourání administrativy i lepší plánování cest a efektivnější využití vozidel i pracovního času zaměstnanců. Všechna data a výsledné statistiky jsou snadno dostupné prostřednictvím webové aplikace, firma či úřad tak získají snadný přehled o desítkách, případně i stovkách svých vozidel.

Aplikace tohoto druhu však hrají rovněž důležitou roli preventivního působení na podvědomí zaměstnanců, kteří vědí, že jejich cesty za volantem služebních automobilů mohou být vyhodnocovány.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down