01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Pojízdný úřad městské části se osvědčuje

Jste starší 80 let, nepobíráte příspěvek ani na provoz motorového vozidla, ani na individuální dopravu? Pak některé úřední záležitosti nemusíte vyřizovat na radnici, ale naopak pojízdný úřad přijede až k vám domů. Ovšem pokud bydlíte na území Městské části (MČ) Praha 10, kde letos v létě pojízdný úřad zahájil už třetí rok své činnosti.

Jak pojízdný úřad funguje? V automobilu, zřetelně označeném Pojízdný úřad MČ Praha 10, přijede k občanovi až do jeho bydliště úředník (častěji úřednice) s příslušným technickým vybavením. Používá se notebook se všemi potřebnými softwarovými aplikacemi a s dálkovým připojením na internet (4G operátora T-Mobile). Pro propojení na jednotlivá pracoviště radnice městské části je z pojízdného úřadu zřízena VPN (Virtual Private Network), umožňující přístup ke všem potřebným datům. V pojízdném úřadu naleznete také přenosné multifunkční zařízení (tiskárna, skener, kopírka), které se využívá jak pro tisk dokumentů, tak pro kopírování.

MOBILNÍ AGENDA TŘÍ ODBORŮ

Prostřednictvím pojízdného úřadu je možné vyřizovat agendu tří odborů a také využít služeb kontaktního místa veřejné správy CzechPOINT. Pod občanskoprávní odbor spadá vyřízení žádosti o občanský průkaz, doručení občanského průkazu, ověření podpisu a ověření žádosti o výpis z rejstříku trestů. Sociálního odboru se týká vyřizování mimořádných výhod (průkazky TP, ZTP, ZTP/P) a žádostí o příspěvky na péči, úpravu bytu, zakoupení motorového vozidla, zakoupení kompenzační pomůcky i na individuální dopravu. Odbor státní sociální politiky zase vyřizuje žádosti o příspěvek na bydlení, pohřebné, žádost o přídavek na dítě a žádost o dávky pěstounské péče.

Agenda, kterou je pracovník kontaktního místa CzechPOINT připraven vyřídit v bytě klientů, se rozrostla na výpisy z katastru nemovitostí, rejstříku trestů, obchodního rejstříku, živnostenského rejstříku, bodového hodnocení osob, dále ze seznamu kvalifikovaných dovatelů či z registru účastníků provozu MA ISOH (Modul autovraků Informačního systému odpadového hospodářství).

VEDE OVĚŘOVÁNÍ PODPISŮ

"Od zavedení pojízdného úřadu 1. července 2007 do konce letošního července využilo jeho služby 840 občanů, někteří i opakovaně. Zhruba dvě třetiny z nich jsou lidé ve věku nad 80 let a třetinu tvoří občané mladší, jimž je tato služba poskytována kvůli jejich zdravotnímu handicapu," uvádí Ing. Vratislav Osička, manažer jakosti Úřadu MČ Praha 10, který pojízdný úřad přihlašoval - a nutno dodat, že úspěšně - do soutěže o Cenu Ministerstva vnitra ČR za inovaci ve veřejné správě.

Nejčastěji mají občané zájem o ověřování podpisů, následuje doručení občanských průkazů, další služby tvoří jen velmi malé procento. Pojízdný úřad zajišťuje střídavě podle potřeby šest úředníků, jejichž přístup je velmi pozitivní a vstřícný. Většinou dojíždějí do bytů, ale výjimkou nejsou ani domovy seniorů nebo třeba nemocnice.

Jedinou vadou na kráse nové služby byla zpočátku menší odezva, než představitelé ÚMČ s ohledem na provedenou informační kampaň očekávali. Postupně však pojízdný úřad vešel ve známost, začali jej doporučovat například i lékaři a zájem nyní zhruba odpovídá potřebám.

Pojízdný úřad není jediným opatřením, kterým se radnice Prahy 10 snaží být maximálně otevřená a užitečná občanům. K dalším opatřením patří také založení registru občanů, kteří mají zájem účastnit se jednání komise pro veřejné zakázky. Úřad zavedl rovněž službu MMS - podněty, díky níž mohou občané městské části nejen informovat radnici, kde je na veřejných prostranstvích nepořádek, ale mohou si sami zkontrolovat i reakci úřadu a následný úklid. Pozitivně bylo přijato i rozšíření provozu call-linky Pomoc na telefonu, kde občané mohou nahlásit jakýkoli problém nejen v souvislosti s obecním majetkem.

Jaroslav Winter

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down