01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Konference nabídne první zkušenosti

DRMS Forum 2009, to je název konference, která se uskuteční 7. až 9. září v prostorách Kanceláře veřejného ochránce práv v Brně, tj. v době, kdy úřady i firmy budou aktivovat své datové schránky, některé budou mít s jejich informačním systémem první zkušenosti. Fórum pořádá společnost GORDIC a mediálním partnerem je Moderní obec.

Fórum navazuje na úspěšná metodická setkání, která se v režii uvedené společnosti konají již od roku 2005. Jejich hostiteli byly už mj. krajské úřady krajů Pardubický, Vysočina, Jihočeský, dále Magistrát hlavního města Prahy atd. Akce se pravidelně zúčastňují zástupci státní správy a samosprávy, aby společně diskutovali o aktuálním vývoji legislativy v této oblasti a vyměňovali si zkušenosti z praktického provozování systémů elektronické spisové služby.

Nejinak tomu bude i na letošní konferenci, která se poprvé uskuteční s novým názvem DRMS Forum. Nabídne možnost podívat se na celou problematiku e-Governmentu hlouběji, odkrýt další otázky, které se po vyřešení prvního kroku (vazby na informační systém datových schránek) objeví. Tato "revoluce v byrokracii" se postupně významně promítne i do vnitřního chodu těchto organizací a spisová služba bude v souvislosti s přicházejícími změnami hrát klíčovou roli. Proto se očekává diskuse o praktických dopadech zákona o e-Governmentu, výměna zkušeností s datovými schránkami v praxi, se zpracováním elektronických dokumentů, jejich konverzí, archivací apod.

Systémy DRMS - Document Record Management System (moderní elektronické spisové služby) integrují všechny přednosti RMS - Record Management System a DMS - Document Management System. Řídí nejen samotné dokumenty, ale i záznamy o nich (metadata). Představují tak komplexní řešení správy dokumentů a jejich popisných záznamů. Jsou určeny organizacím, které chtějí účinně evidovat a řídit externí a interní dokumentaci. Tyto systémy pracují naprosto rovnocenně s analogovými i elektronickými dokumenty. Údaje o jednotlivých dokumentech se do systému pořizují ručním zadáváním, elektronickým vstupem (například i z datové schránky) nebo lze načíst data z jiných programů (specializovaných agend). Jednotlivé komponenty těchto systémů umožňují splnit požadavky na řádný příjem, evidenci, rozdělování, oběh, vyřizování, vyhotovování, podepisování, odesílání, ukládání a vyřazování ve skartačním řízení.

Podrobné informace o programu konference najdete na www.gordic.cz.

/sk/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down