Novinkám v komunikaci měst a obcí s občany se meze nekladou. Vídeňský městský magistrát například zlepšuje kontakt s obyvateli prostřednictvím mobilní kanceláře. Děje se tak v rámci programu Vídeňská služba občanům, který existuje od roku 1979. Její osádka sbírá přímo v terénu podněty od občanů,...
Novinkám v komunikaci měst a obcí s občany se meze nekladou. Vídeňský městský magistrát například zlepšuje kontakt s obyvateli prostřednictvím mobilní kanceláře. Děje se tak v rámci programu Vídeňská služba občanům, který existuje od roku 1979. Její osádka sbírá přímo v terénu podněty od občanů, telefonicky i osobně. Pracoviště na kolech je dobře technicky vybaveno, má okamžitý kontakt s odbornými pracovišti magistrátu. U přijatých podnětů jde nejčastěji o veřejný pořádek. Vídeň na tento účel přebudovala tři dodávkové automobily.
Od 1. července zavede takový způsob poskytování služeb občanům jako první v ČR Městská část Praha 6. Mobilní kancelář by měli využívat zejména lidé starší 80 let a se sníženou pohyblivostí. "První měsíc půjde o zkušební provoz, kdy budeme vylaďovat detaily," uvedla tajemnice úřadu městské části Lenka Pokorná s tím, že rozsah služeb, které by chtěla občanům nabídnout, by měl být co nejširší. V pojízdné "radnici" budou k dispozici stejné služby jako ve všech informačních kancelářích, tj. podatelna, ověřování podpisů a dokumentů, CZECH POINT, který nabízí ověřené výpisy z rejstříků (výpis z katastru nemovitostí, obchodní rejstřík, rejstřík trestů). Rovněž bude vyřizovat veškeré služby sociálního charakteru. "Přivezeme potřebné formuláře až k lidem, naši pracovníci je pomohou vyplnit a rovnou je převezmou," uzavřela Lenka Pokorná.
/jg/