01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Už rozesíláte SMS zprávy občanům?

Největší přínos SMS zpráv do mobilních telefonů svých obyvatel obce spatřují v tom, že jde o důležitý doplněk krizové komunikace s veřejností. Ve Studii připravenosti měst a obcí na přímou komunikaci s občanem, jak ji právě před rokem zpracovala společnost Qbizm technologies, a. s., ve spolupráci...

Největší přínos SMS zpráv do mobilních telefonů svých obyvatel obce spatřují v tom, že jde o důležitý doplněk krizové komunikace s veřejností. Ve Studii připravenosti měst a obcí na přímou komunikaci s občanem, jak ji právě před rokem zpracovala společnost Qbizm technologies, a. s., ve spolupráci se sdružením TUESDAY Business Network, takto odpovědělo 55 % respondentů z řad veřejné správy. Dalšími nejčastějšími odpověďmi byly: přínos pro obecnou informovanost, pro vnitřní komunikaci orgánů obce, pro předávání výstražných informací o uzavírkách silnic a dopravních nehodách na území obce a v jejím okolí, při vypnutí elektřiny, odstávce vody, plynu apod.

MOŽNOSTI SE ROZŠIŘUJÍ

Jana Mertová, výkonná ředitelka společnosti InfoKanál, s. r. o., připomíná, že dnes už kromě SMS komunikace není problém rozesílat z radnice také MMS zprávy, připravit mobilní aplikace jako turistické průvodce, využívat technologie bluetooth - užitečné aplikace pro občany zdarma a v neposlední řadě také zprostředkovat mobilní poplatky za parkovací služby, za jízdné v městské hromadné dopravě atd. "Do systému navíc vstupují i dodavatelé vody, plynu a elektřiny, kteří mohou občanům dát zprávu o jakýchkoliv změnách nebo lépe a jednodušejí komunikovat i přímo se starosty. Zvlášť v případě nejrůznějších havárií se přímo nabízí rozesílání SMS zprávy, která zastihne občany, ať už jsou kdekoliv, a umožní jim lépe se lépe vyrovnat se situací," podotýká Jana Mertová. "Jen si představte, jaké to je vrátit se večer unavený ze zaměstnání domů a teprve tam zjistit, že v ulici došlo k havárii vodovodního řadu a neteče voda."

K využívání této služby obci stačí přístup k internetu - a mít občany, kteří se pro odběr zpráv z radnice na svůj mobilní telefon dobrovolně zaregistrují. V případě společnosti InfoKanál, která službu rozesílání SMS zpráv radnicím zajišťuje, stačí, když se občan pro ni zaregistruje na daném telefonním čísle zasláním SMS za cenu běžné textové zprávy. Jana Mertová však neopomene upozornit, že zprávu do systému může starosta či jiný pověřený představitel (pracovník) obce dodat nejen z webového rozhraní, ale i ze svého mobilního telefonu, což je při případném výpadku elektrického proudu nebo internetu často jediný způsob, jak včas a efektivně informovat občany. "Do systému a k odesílání SMS zpráv samozřejmě každý přístup nemá," upřesňuje ředitelka společnosti SMS InfoKanál. "Lze v něm však definovat několik uživatelů, kteří mají svá práva i omezení. Tak třeba starosta pověří asistentku k obesílání členů zastupitelstva, omezí jí počet kreditů a asistentka v systému vidí jen čísla zastupitelů."

RŮZNÝM SKUPINÁM ČI VŠEM DOHROMADY

Poskytovatelé těchto služeb dokáží po dohodě s radnicí vytvořit různé skupiny odběratelů SMS zpráv. Může to být rada či zastupitelstvo obce nebo krizový štáb, případně třeba místní dobrovolní hasiči. Příjemce z řad občanů lze rozdělit kupříkladu podle místa bydliště či zájmu (někdo vyžaduje pouze informace na téma havárií a uzavírek silnic, jiný zase třeba jen avíza na plánované akce v obci). Možnosti jsou však ještě širší: Dohodne-li se obec s chataři a chalupáři na svém území, může o různých událostech informovat i tuto skupinu. Podle zkušeností společnosti InfoKanál se v obcích zapojených do jejího systému obvykle po každé odeslané SMS zprávě hlásí noví zájemci o tuto službu.

"Samozřejmě, i obce se musí učit věcně formulovat odesílané SMS zprávy, aby se vešly do 160 znaků," poznamenává Jana Mertová a cituje Mgr. Vladimíra Tancíka, vedoucího odboru kancelář tajemníka magistrátu města Opavy. Ten na jednom ze seminářů pravidelně pořádaných společností InfoKanál pro zástupce radnic připomněl, že rozesílané zprávy musí působit varovně, ale ne poplašně. V Opavě proto texty ke krizovým zprávám dokonce konzultují s psychologem a lidmi z integrovaného záchranného systému.

IVAN RYŠAVÝ

Napsat komentář

Napsat komentář

Komentáře k článku

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down