Provozovatelé turistických atraktivit a služeb, informačních a kulturních center a dalších subjektů nabízejí od letošního listopadu upomínkové a prezentační předměty, které charakterizují České Budějovice. Novými českobudějovickými suvenýry jsou například Poněšická pálenka ve speciálních...
Provozovatelé turistických atraktivit a služeb, informačních a kulturních center a dalších subjektů nabízejí od letošního listopadu upomínkové a prezentační předměty, které charakterizují České Budějovice. Novými českobudějovickými suvenýry jsou například Poněšická pálenka ve speciálních upomínkových lahvičkách s vyobrazením Černé věže, Samsonovy kašny nebo loga města České Budějovice apod. Unikátem jsou také jihočeské čokoládové bonbóny plněné touto pálenkou z dílny Zuzany Navarové. "Podle našeho návrhu by tyto suvenýry vždy měly mít jednotící prvek - štítek s logem města a označením SU-VENÝR v několika jazykových mutacích," uvedl Ing. Petr Stumpf, projektový manažer Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR).
Jihočeská centrála cestovního ruchu při jejich tvorbě spolupracovala s regionálními výrobci a řemeslníky, kteří produkují zajímavosti pro region typické a svým způsobem ojedinělé. Zároveň uspořádala workshop - pracovní setkání těchto výrobců s potenciálními odběrateli - konečnými prodejci z řad hoteliérů, galerií, informačních center a dalších subjektů. Pro zjednodušení distribuce předmětů od výrobců k zákazníkům bude sloužit objednávkový systém suvenýrů přes internet.
Projekt Podpora vývoje tematických českobudějovických suvenýrů, v jehož rámci upomínkové předměty vznikly, z 80 % finančně podpořilo statutární město České Budějovice z dotačního programu na podporu cestovního ruchu v roce 2008. Jeho celkové náklady činily 150 tisíc korun.
"Poptávka po suvenýrech, které chyběly v turistické nabídce města, vycházela z potřeb poskytovatelů služeb v oblasti cestovního ruchu, kteří mají zájem nabízet upomínkové předměty v prostorách svých provozoven. K propagaci je bude využívat i statutární město České Budějovice a JCCR například na výstavách a veletrzích cestovního ruchu, prezentacích či při setkáních s významnými hosty. Prozatím je to pilotní projekt pro město České Budějovice, po vyhodnocení jeho úspěšnosti budeme zvažovat jeho případné rozšíření v celém Jihočeském kraji," uzavřel projektový manažer Ing. Petr Stumpf.
/sk/