Opava Po třech letech skončila obnova nádražní budovy nejdůležitější opavské stanice. Opraveno bylo rovněž kolejiště, nástupiště pro cestující a trať mezi Ostravou a Opavou elektrifikovala Správa železniční a dopravní cesty. "Výpravní budova byla postavena v roce 1855 a rozšířena v letech 1892 až...
Opava
Po třech letech skončila obnova nádražní budovy nejdůležitější opavské stanice. Opraveno bylo rovněž kolejiště, nástupiště pro cestující a trať mezi Ostravou a Opavou elektrifikovala Správa železniční a dopravní cesty.
"Výpravní budova byla postavena v roce 1855 a rozšířena v letech 1892 až 1893. Na základě dochovaných fotografií a dobové projektové dokumentace byl během komplexní rekonstrukce obnoven i její vstupní vestibul do původní podoby." Odborný průzkum restaurátorů probíhající za asistence pracovníků Národního památkového ústavu ČR totiž odhalil pod pozdějšími nátěry originální historickou malbu.
"Nádražní budova je v současné době nejen funkční, ale její vestibul svou neopakovatelnou krásou oslňuje cestující," doplnil František Ledabyl, 1. místopředseda představenstva a obchodní ředitel společnosti OHL ŽS.
/jo/