01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Facility management ve zdravotnictví

Facility management je u nás relativní novinka. Zahrnuje širokou škálu služeb, například technickou a stavební údržbu objektů, úklid, ostrahu, recepční služby, provoz vozového parku, správu počítačových sítí, catering apod.

Firmy působící v oboru se liší rozsahem poskytovaných služeb: čím je jejich nabídka širší, tím efektivnější může být spolupráce s klientem. Komplexní služby v této oblasti nabízí například Skanska Facilities Management CZ (Skanska Facility). Navazuje na bohaté zkušenosti světové stavební skupiny Skanska.

PROČ KVALITNÍ ÚKLIDOVÉ SLUŽBY

Facility nedávno zvítězila ve výběrovém řízení na veškeré úklidové služby, ostrahu a strážní služby ve špičkovém zdravotnickém středisku IKEM v Praze.

Stará se tam celkem o 90 tisíc m2 včetně operačních sálů. "Úklidové služby v IKEM a ve zdravotnictví obecně jsou velmi náročné. Vyžaduje se vysoká kvalita poskytovaných služeb především z hlediska hygienických norem," naznačil specifikum zakázky Ladislav Olšina, jenž vede tým lidí, který má IKEM na starosti. Úklid ve zdravotnickém zařízení předpokládá i vysokou kázeň personálu.

První fáze spolupráce zahrnovala podrobnou analýzu pracovních zásad. Byl například připraven a zaveden barevný kódovací systém jednotlivých prostor nemocnice. Bílou barvou je označena infekční oblast, červenou toalety, žlutou umývárny, modrou společné prostory budovy (chodby, schodiště, výtahy apod.) a zelenou kuchyňské oblasti. Pro každou z uvedených částí platí jiný úklidový režim.

Ve zdravotnickém středisku se nelze vyhnout chemickým a dezinfekčním materiálům, lékařským pomůckám apod. Proto vznikl detailní technologický postup, který stanovuje zásady pro nakládání s těmito látkami a pomůckami. Veškeré pracovní postupy je nutné skloubit s provozním řádem pracoviště tak, aby nebyl nijak narušen jeho chod.

Vedle údržby vnitřních částí IKEM se Skanska Facility stará rovněž o veřejné komunikace v areálu nemocnice. Tuto činnost mírně ztěžuje probíhající stavba nového pavilonu, kde bude v budoucnu umístěna magnetická rezonance.

ZLEPŠENÍ INFORMAČNÍCH SLUŽEB

Služby facility managementu nezahrnují pouze úklid či správu budov, ale daleko širší spolupráci. V IKEM je velmi důležité, aby pracovní prostředí pro lékařský personál i pacienty bylo čisté, stejně významná je i bezpečnost. Proto byla vytyčena další priorita - zlepšení informačních služeb pro pacienty a návštěvy. To s sebou přináší potřebu vytvořit moderní recepci, která bude monitorovat pohyb všech osob uvnitř zařízení a pohyb vozidel v areálu. Recepce bude také napojena na pult centrální ochrany, kde se zaznamená jakýkoliv nežádoucí pohyb po areálu. Nepřetržitá služba vyhodnotí situaci a případně informuje policii.

K dalším specifikům bezpečnostních služeb pro IKEM patří například asistence při příjmu urgentních případů nebo ostraha parkoviště pro sanitní vozy. Důležitým úkolem do budoucna je modernizace elektronického zabezpečovacího zařízení, tedy kamerového systému a poplachového zařízení. Cílem je zajistit kontrolu i u vzdálenějších objektů v areálu.

Skanska Facility komplexně zajišťuje služby facility managementu i pro další společnosti, mj. pro výrobní areál společnosti OTIS, údržbu technologických zařízení, úklid, recepční a další služby v Administrativním komplexu Bredovský Dvůr, správu, provoz a údržbu technických zařízení pro Telefónica O2, dále údržbu zelených ploch a zahradnické služby pro Letiště Praha nebo komplexní úklidové a zahradnické služby v budově Luxembourg Plaza.

/ks/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down