V Paříži zastoupí nové členy EU Přes masívní rozvoj automobilismu se v Praze podařilo udržet velmi příznivý poměr mezi počtem cest hromadnou a počtem cest individuální dopravou. Jakkoliv městská - a veřejná hromadná doprava vůbec - patří k častým terčům vtipů či stížností, například právě Dopravní...
V Paříži zastoupí nové členy EU
Přes masívní rozvoj automobilismu se v Praze podařilo udržet velmi příznivý poměr mezi počtem cest hromadnou a počtem cest individuální dopravou. Jakkoliv městská - a veřejná hromadná doprava vůbec - patří k častým terčům vtipů či stížností, například právě Dopravní podnik hlavního města Prahy, a. s., je i v mezinárodním srovnání uznávaným a respektovaným dopravcem.
CO SI NĚKDY NEUVĚDOMUJEME...
Jeho tisková mluvčí Michaela Kuchařová zdůrazňuje, že orgány města považují rozvoj hromadné dopravy za svoji prioritu. "Přes veškeré problémy pokračuje výstavba metra, byla postavena tramvajová trať na Barrandov a chystá se výstavba dalších tramvajových tratí. Postupně se preferuje městská hromadná doprava na světelně řízených křižovatkách i pomocí stavebních a technických opatření, jako jsou třeba oddělené a vyhrazené jízdní pruhy. Obnovuje se i náš vozový park a dále se integruje veřejná doprava v Praze a přilehlých oblastech Středočeského kraje," připomíná mluvčí.
Odborná veřejnost podle ní oceňuje i budování dalších záchytných parkovišť typu P+R, aby se omezil vjezd osobních vozidel do centra. Neméně důležité je také rozšiřování cyklistických stezek a tras na území české metropole.
PRAHA MŮŽE PŘEDAT CENNÉ ZKUŠENOSTI
Zejména proto byl Dopravní podnik hl. m. Prahy vybídnut k účasti na prestižním veletrhu veřejné dopravy a mobility Transports Publics 2006, který se na pařížském výstavišti Porte de Versailles uskuteční ve dnech 13. až 15. června. Veletrh se bude konat pod záštitou prezidenta Francouzské republiky Jacquese Chiraca a místo-předsedy Evropské komise, evropského komisaře pro dopravu Jacquese Barrota. Pražský dopravní podnik na něm jako jeden z čestných hostů bude reprezentovat městské sítě veřejné dopravy nových členských zemí Evropské unie.
Jak uvedla Michaela Kuchařová, Dopravní podnik hl. m. Prahy svoji prezentaci v Paříži hodlá zaměřit na čtyři okruhy: historie, současnost a budoucnost hromadné dopravy v Praze a povodně v české metropoli v roce 2002.
"Právě problematika povodní a odstraňování jejich následků na dopravním systému je pro Paříž, vzhledem k její poloze na Seině, velmi zajímavá," dodala mluvčí. Pražští dopraváci však mají i cenné zkušenosti s organizováním protiteroristických cvičení, jejichž cílem je ochránit dopravní síť a zvýšit její bezpečnost.
UNIKÁTNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PRO NEVIDOMÉ A SLABOZRAKÉ
Podobně může být pro návštěvníky veletrhu zajímavý unikátní informační systém pro nevidomé a slabozraké, který se instaluje do všech vozidel povrchové dopravy pražského dopravního podniku. Systém umožňuje postiženým cestujícím bezpečný nástup do správného vozidla. Cestující jednoduše pomocí vysílačky ve slepecké holi aktivuje na zastávce vnější zvukový informační systém vozidla, který hlásí číslo linky a směr jízdy. Pokud chce cestující vozidlo použít, vysílačkou zablokuje jeho dveře, aby mohl bezpečně nastoupit. Podobné zařízení funguje i na většině eskalátorů pražského metra.
"Pařížský veletrh je v oboru hromadné dopravy velmi významnou akcí," říká Michaela Kuchařová. "Budeme rádi, pokud Dopravní podnik hl. m. Prahy svou účastí přispěje ke zlepšení vnímání veřejné dopravy jako významného prvku života měst."