01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Anketa

Jak banky v ČR financují města a obcePožádali jsme zástupce některých velkých bank, které se zabývají financování municipalit, o zodpovězení několika otázek:1. Jak dlouho se věnuje vaše banka financování municipalit?2. Jaký podíl na trhu v této oblasti máte?3. Jde o náročný segment trhu? Jak byste...

Jak banky v ČR financují města a obce
Požádali jsme zástupce některých velkých bank, které se zabývají financování municipalit, o zodpovězení několika otázek:
1. Jak dlouho se věnuje vaše banka financování municipalit?
2. Jaký podíl na trhu v této oblasti máte?
3. Jde o náročný segment trhu? Jak byste zhodnotili města a obce, jsou dobrými klienty?
Olga Přibylová, HVB Bank

1. V minulých letech navázaly předchůdkyně dnešní HVB Bank Czech Republic (Bank Austria Creditanstalt, HypoVereinsbank) celou řadu bankovních spojení se subjekty z municipální sféry, zvláště v oblasti depozitních a úvěrových produktů. V rámci nové strategie HVB Bank CR se tento stav začíná v posledních měsících dále zlepšovat, přičemž HVB si dobře uvědomuje významnost tohoto sektoru jak současných, tak i potenciálních municipálních klientů.
2. V současné době nemůžeme pojmenovat podíl HVB Bank na segmentu trhu týkajícím se municipálních klientů.
3. Subjekty patřící do municipální sféry jsou zcela jistě (a oprávněně) náročnými klienty. Co se týče bank, nejedná se ani tak o náročnost z hlediska široké škály bankovních produktů, jako spíše z hlediska podmínek těch produktů, které subjekty z municipální sféry od bank "nakupují". Význačným rysem bankovních spojení subjektů z municipální sféry s "jejich" bankami je převažující dlouhodobost těchto spojení.
Protože HVB Bank si je dobře vědoma náročnosti současných a potenciálních subjektů z municipální sféry, bude jim při prohlubování a navazování bankovních spojení vycházet vstříc převážně formou předkládání individuálních komplexních návrhů řešení problémů a požadavků těchto subjektů spíše než jednoduchým "prodejem" jednotlivých produktů.
Romana Kubálková, Raiffeisenbank
1. Raiffeisenbank se věnuje financování municipalit od začátku svého působení na českém trhu, tedy od roku 1993.
2. Raiffeisenbank se účastní významných projektů financování municipalit, bohužel přesný tržní podíl na financování tohoto segmentu není znám.
3. Města a obce jsou dobrý segment z hlediska porovnání rizika a odpovídajícího výnosu.
Markéta Dvořáčková, Komerční banka
1. Municipality vždy patřily mezi klienty KB.
2. V současné době tržní podíl KB v tomto segmentu je mezi 60 až 70 %.
3. Nepovažovala bych municipality za náročné klienty, protože mají zájem hlavně o základní produkty jako například běžné účty nebo internetbanking. Požadují co nejvyšší zhodnocení peněžních prostředků a rychlost platebního styku, nemají zájem o vysoce sofistikované produkty ani o finanční poradenství.
Pavla Paseková, Českomoravská stavební spořitelna
1. Českomoravská stavební spořitelna poskytuje úvěry ze stavebního spoření a překlenovací úvěry obcím již od roku 1996. V oblasti financování municipalit zaujímá přední místo mezi stavebními spořitelnami.
3. Obce a města patří k velmi dobrým a spolehlivým klientům naší stavební spořitelny, kteří jednají odpovědně a řádně a včas plní své závazky.
Pavel Hejzlar, ČSOB
1. Municipality a celá komunální sféra patří k významným a cílovým klientům ČSOB. Banka má dlouhodobé zkušenosti s financováním klientů komunální sféry. Má pro ně připraveny speciální podmínky a programy pro financování jejich investičních a rozvojových projektů.
2. ČSOB náleží mezi tři banky, jejichž služby municipální klienti nejvíce využívají. Rozsáhlá pobočková síť ČSOB umožňuje navázat bezprostřední kontakty s obcemi, městy, kraji i jimi zřizovanými organizacemi ve všech regionech. Ta by měla být spolu s konkrétními podmínkami připravenými pro komunální sféru v rámci ČSOB Municipálního programu předpokladem pro upevnění a další zlepšení naší pozice na trhu.
3. Požadavky obcí a měst se obracejí na celou škálu nabídky bankovních produktů a služeb, od platebního styku přes zhodnocování volných finančních prostředků až po financování jejich investičních aktivit. Lze konstatovat, že jejich nároky jsou vyšší než u ostatní klientely. Přesto řadíme komunální sféru mezi "lepší" bonitní klientelu, které jsme připravili odpovídající zvýhodněné podmínky u jednotlivých produktů.
- jch -

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down