01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Anketa: Zkušenosti z krajských úřadů

Tiskoví mluvčí několika krajů odpověděli na otázku, kterým nástrojům komunikace věnují v současné době největší pozornost:Patrik Kamas, tiskový mluvčí Zlínského krajeVeřejnost informujeme především prostřednictvím...

Tiskoví mluvčí několika krajů odpověděli na otázku, kterým nástrojům komunikace věnují v současné době největší pozornost:

Patrik Kamas,
tiskový mluvčí Zlínského kraje

Veřejnost informujeme především prostřednictvím médií, vydáváme pravidelně tiskové zprávy, po jednání krajské rady vždy pořádáme tiskovou konferenci, máme také vlastní vysílání na kabelových televizích ve Zlínském kraji. Komunikujeme prakticky se všemi obecními a městskými zpravodaji na našem území, kterým poskytujeme aktuální informace. Za důležitý, především s ohledem na budoucnost, považujeme internet, takže celou řadu informací zveřejňujeme právě jeho prostřednictvím.

Radka Burketová,
tisková mluvčí kraje Vysočina

Komunikace kraje s veřejností probíhá intenzívně prostřednictvím médií, internetu a také vlastních periodik. Médiím posíláme téměř denně tiskové zprávy, každý týden probíhá bezprostředně po jednání rady kraje tisková konference. Výjimkou nejsou ani tiskové konference k aktuálním tématům. Významným nosičem informací jsou také periodika, která vydáváme - měsíčník Zpravodaj (1500 výtisků) určený starostům obcí a měst a měsíčník Kraj Vysočina (215 tisíc kusů), distribuovaný do všech domácností v našem regionu.

Za důležitý považujeme také internet, který je v našem případě aktuální a "živý". Komunikaci našeho úřadu považuji tedy za velmi efektivní, o čemž svědčí i několik získaných ocenění - soutěž Otevřeno, Zlatý erb, Eurocrest, Zlatý středník.

Veřejné besedy či diskuse sami neorganizujeme. V případě pozvání se jich však představitelé kraje občas aktivně účastní. Pokusili jsme se však zapojit veřejnost do rozhodování a s výsledky jsme byli velmi spokojeni.

Šlo například o změnu názvu našeho kraje z původního Jihlavský kraj na kraj Vysočina. Občany našeho kraje jsme nechali rozhodnout také o symbolu v krajském znaku, kterým jsou dnes, díky převažujícímu názoru, jeřabiny. Na našich internetových stránkách máme stále aktuální anketní otázku, prostřednictvím novin Kraj Vysočina nabídneme v nejbližší době občanům tři možné varianty zastřešení venkovní scény na hudební festival Petra Dvorského. Rádi bychom znali jejich názor."

Maria Ptáčková,
tisková mluvčí Jihočeského kraje

Komunikaci s veřejnosti realizujeme intenzívně přes média formou pestré nabídky tiskových zpráv, pravidelných tiskovek po radě a tematických tiskových konferencí k různým aktuálním tématům. Dalším významným nosičem informací jsou Jihočeské noviny, které připravuje naše oddělení a vycházejí jako příloha Deníků Bohemia jednou měsíčně v nákladu zhruba 58 tisíc výtisků. Třetím nosičem je internet, jehož význam vnímáme jako perspektivně rostoucí, proto také v současné době připravujeme změnu koncepce struktury. Máme také informační stánek o EU v recepci budovy krajského úřadu.

Ludmila Hovorková,
tisková mluvčí Královéhradeckého kraje

Jako nejefektivnější se jeví komunikace prostřednictvím médií. Snažíme se zásobovat redakce informacemi a důraz klademe také na zapojení těchto informací do širších souvislostí. Účinný je také tištěný krajský zpravodaj - čtvrtletník U nás v kraji, který již třetím rokem distribuujeme zdarma do domácností v nákladu 230 tisíc výtisků. Čas od času pořádáme dny otevřených dveří úřadu a spravujeme infokiosek.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down