01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

BENE-BUS chce dopravní obslužnost efektivnější

Obce na Benešovsku budou dopravcům v regionu s největší pravděpodobností dál přispívat podle počtu obyvatel, kteří jsou v nich přihlášeni k trvalému pobytu. Na tomto způsobu financování se podle místopředsedy sdružení Martina Kadrnožky, starosty Týnce nad Sázavou, shodla pracovní skupina sdružení...

Obce na Benešovsku budou dopravcům v regionu s největší pravděpodobností dál přispívat podle počtu obyvatel, kteří jsou v nich přihlášeni k trvalému pobytu. Na tomto způsobu financování se podle místopředsedy sdružení Martina Kadrnožky, starosty Týnce nad Sázavou, shodla pracovní skupina sdružení obcí BENE-BUS, které pomáhá organizovat dopravní obslužnost v regionu.

»Změnit nynější způsob financování se nejeví jako správné řešení. Uvažovali jsme např. o výpočtu příspěvku podle rozlohy obce. Ideální by bylo financovat jednotlivé spoje podle délky jejich trasy na území dané obce. Jenže stanovit tento údaj není jednoduché. Pracovní skupina proto doporučuje valné hromadě sdružení BENE-BUS zachovat stávající způsob financování,« dodal Martin Kadrnožka.


BENE-BUS začal o změně systému financování dopravní obslužnosti uvažovat na jaře v souvislosti se snahou zvýšit efektivitu autobusových linek. Hovořilo se např. o tom, že by se do výpočtu příspěvku obcí mohly promítnout mj. odjeté kilometry nebo počet lidí cestujících autobusem na území konkrétní obce.

Martin Kadrnožka však připomněl, že bude nutné zkontrolovat i efektivitu jednotlivých spojů. »Společnost ČSAD Benešov, která je majoritním dopravcem v regionu, nám poskytla seznam málo obsazených spojů. Chceme je podrobit kontrole a prověřit, zda je opravdu důležité je provozovat,« dodal místopředseda sdružení BENE--BUS. Zvýšit obsazenost spojů by však bylo možné i posunem času odjezdu či třeba úpravou trasy.

BENE-BUS je důležitým partnerem při jednáních se Středočeským krajem, který ze zákona zajišťuje základní dopravní obslužnost v regionu. Příspěvky na ni však kraj rok od roku krátí. Situace se vyhrotila loni, kdy kraj kvůli nedostatku peněz prosadil zrušení 48 autobusových spojů v regionu. Zbylých téměř 100 spojů zachránily obce sdružené ve sdružení BENE-BUS zvýšením svého příspěvku ze 120 na 150 Kč na obyvatele ročně. Před rokem kraj také vypověděl všem autobusovým dopravcům smlouvy o závazku veřejné služby ve vnitrostátní linkové osobní dopravě a vyhlásil nové výběrové řízení. Po letošní změně ve vedení kraje byly výpovědi staženy a původní smlouvy zůstaly v platnosti.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down