01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Blátu na vozovkách lze předejít

Na stavbách, těžkých provozech, farmách i skládkách odpadu se opakuje stále stejný problém: Jak si poradit se znečištěním veřejné komunikace na vjezdu, způsobeným nákladní dopravou po nezpevněných komunikacích. Soběstačnost při jeho řešení může vyřešit i nové mobilní mycí zařízení Autowash pro...

Na stavbách, těžkých provozech, farmách i skládkách odpadu se opakuje stále stejný problém: Jak si poradit se znečištěním veřejné komunikace na vjezdu, způsobeným nákladní dopravou po nezpevněných komunikacích.

Soběstačnost při jeho řešení může vyřešit i nové mobilní mycí zařízení Autowash pro nákladní automobily. Jiří Šubrt, jednatel společnosti KMB Stavební servis, s. r. o., která myčku vyrábí, říká: "Jde o zařízení vlastní konstrukce. Při jeho projektování jsme řešili problém, který často trápil i naši firmu. Totiž jak zajistit čistotu silnice, když s ohledem na velikost stavby nemá smysl stavět nákladné stabilní zařízení. Myčka je koncipována tak, aby k její instalaci nebyly nutné velké stavební práce: Lze ji jednoduše zapustit mírně pod povrch a bez jakéhokoliv dobetonování připojit kovové nájezdy, případně se mycí zařízení může položit na zpevněný povrch společně s betonovými prefabrikáty. Pro stálé použití, například na skládkách, deponiích nebo lomech, doporučujeme nájezdy dobetonovat se spádem 2 až 3 procenta."

Jednou z předností této mobilní myčky je ohřev vody k oplachu pneumatik rozvodem horkého vzduchu ve dvouplášťové konstrukci. Díky tomu lze mytí spolehlivě provozovat do -5°C. Jiří Šubrt poznamenává: "Ze zkušenosti víme, že kolísavé teploty kolem 0°C představují pro běžné myčky problém. V noci mrzne, ve dne je bláto, nákladní vozy se musejí stále umývat, ale v myčce zamrzla voda. Náš systém vyhřívání těmto problémům předchází až do teplot hlouběji pod bodem mrazu."

Intenzívní oplach proudem vody je určen pro těžké znečištění a měl by si poradit i s jíly. Oplachová voda se v myčce recykluje a zařízení je konstruováno tak, aby se spotřeba vody minimalizovala. Mycí zařízení je vybaveno bočnicemi, takže ztráty vody jsou skutečně malé a kovové nájezdy přispívají k funkci zpětného vratu stříkající vody.

K čištění kol je použito přibližně 6 tisíc až 10 tisíc litrů vody (závisí na době mytí a počtu náprav). Voda se shromažďuje pro opětovné použití. Kombinace těchto a dalších opatření zajišťuje, že na jedno vozidlo se ztrácí přibližně deset až dvacet litrů vody.

"Aby nemusela mít myčka velké zásobní nádrže, hledali jsme způsob, jak urychlit usazování nečistot," dodává Jiří Šubrt. "Používáme patentovaný postup, využívající elektrolýzu. Ta je ve srovnání se starším způsobem urychlování usazování abraziv účinnější při nižších teplotách."

/ka/

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down