Turistické informační centrum Krnov je od listopadu držitelem certifikátu pro stupeň I. Českého systému kvality služeb. Získalo tak prestižní, mezinárodně srovnatelnou značku „Q“, která pro zákazníka představuje příslib ověřené kvality služeb a zároveň je oceněním práce všech zaměstnanců organizace.
Získat značku nebylo snadné a vyžadovalo od všech pracovníků TIC, včetně jejich vedoucí Moniky Vyležíkové z odboru školství, kultury a sportu a místostarosty Jana Krkošky, maximální nasazení, vypracování vize a seznamu opatření k jejímu naplnění. Ten nyní, po získání certifikátu, musejí splnit, aby certifikát, jenž má platnost pouhé tři roky, obhájili. „Přísné podmínky nás neodradily. „Q“ totiž znamená, že na služby našeho turistického informačního centra se mohou zákazníci spolehnout a budou vždy odcházet spokojení,“ uvedl Jan Krkoška. Český systém kvality služeb je dobrovolný inovativní nástroj, který systematickým způsobem pomáhá zvyšovat kvalitu služeb v organizacích v oblasti cestovního ruchu a v navazujících službách. Vlastníkem systému je Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, které na jeho realizaci spolupracuje s vybranými profesními asociacemi v cestovním ruchu. Koncepce systému vychází z jednoduchých zásad řízení kvality, přičemž jeho filozofií je poznání potřeb zákazníka a neustálé zlepšování kvality poskytovaných služeb v organizacích. Turistické informační centrum Krnov, které dříve provozovalo Městské informační a kulturní středisko Krnov, je od dubna letošního roku zařazeno do struktury Městského úřadu v Krnově. „Od té doby jsme směrem k zákazníkovi učinili řadu kroků. V prostorách TIC byla zpřístupněna wifi, například pro stažení mobilního průvodce Krnovem, přibyl druhý monitor pro zákazníky, kteří si tak lépe mohou vybrat, jaké vstupenky si zakoupí, započal prodej poštovních známek, zvýšilo se množství a sortiment suvenýrů, v rámci TIC bylo provedeno jednotné značení pro lepší orientaci, dokoupeno další technické a počítačové vybavení nebo zřízena půjčovna trekingových holí. Byly ale také zachovány služby pro veřejnost, které jinde v Krnově nejsou, jako je veřejný internet a fax,“ řekla Monika Vyležíková. Vedle své hlavní činnosti, kterou je poskytování informací, průvodcování, prodej vstupenek, dárkových předmětů či jízdních řádů a operací s čipovými kartami ODISka, v současné době v TIC probíhá také sběr kontaktních e-mailů, na něž pracovníci rozesílají měsíční kalendář akcí. K odběru se lze přihlásit na tic@mukrnov.cz. „A další novinky a změny se připravují, mezi nimi například možnost placení prostřednictvím platební karty. Plánů je hodně, a protože bychom rádi znali také názory občanů na naši práci, pracovníci od nich rádi přijmou podněty k lepšímu fungování centra,“ uzavřela Monika Vyležíková. TIC Krnov mimo jiné nabízí:1) Poskytování informací: informace o kulturních a historických památkách v Krnově a Moravskoslezském kraji, informace o možnostech ubytování, stravování a volnočasových aktivitách v Krnově a Moravskoslezském kraji, přehled kulturních, sportovních a společenských akcí v Krnově a Moravskoslezském kraji, informace o vlakových, autobusových a letových spojích v ČR i Evropě. 2) Průvodcovské služby: průvodcovské služby po Krnově, prohlídky radniční věže, půjčování audioprůvodce. 3) Prodej vstupenek: předprodej vstupenek na kulturní akce v Krnově - divadlo, koncertní síň, kino Mír 70, Kofola Music Club, předprodej vstupenek na kulturní akce konané v mikroregionu Krnovsko, v Opavě, prodej vstupenek v síti Ticketportal, Ticketpro a Eventim. 4) Prodej dárkových předmětů. 5) Prodej jízdních řádů. 6) Operace s čipovými kartami ODISka: vyřizování čipových karet ODISka, zakoupení dlouhodobých časových jízdenek, dobití elektronické peněženky. 7) Ostatní služby: kopírování, scanování, příjem a odeslání faxů, veřejný internet.*