Chceme stavby tramvajových tratí bez průtahů, shodli se zástupci Sdružení dopravních podniků ČR

Jak nastavit efektivní komunikaci, aby povolování staveb bylo bez zbytečných administrativních průtahů? O tom jednali zástupci dopravních podniků s ředitelem Dopravního a energetického stavebního úřadu, pod nějž od 1. ledna 2024 spadá agenda povolování a zprovozňování staveb tramvajových tratí.

Zasedání odborné skupiny Tramvajové tratě, která působí při Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR), se konalo ve dnech 20. a 21. března v Olomouci. Jedním z hlavních témat zasedání byla aplikace novely stavebního zákona na povolování a zprovozňování staveb tramvajových tratí. Cílem setkání bylo osvětlit novou pozici Dopravního a energetického stavebního úřadu (DESÚ) ve vztahu k provozování tramvajových tratí tak, aby dopad legislativních změn pro provozování tramvají byl pozitivní.

„Jsem rád, že jsem měl možnost prezentovat v rámci Sdružení dopravních podniků aktuální změny v legislativě. Nejčastěji na náš úřad přichází dotazy týkající se stavebních řízení, která byla zahájena už minulý rok, nyní probíhají a my je přebíráme. Věřím, že se mi podařilo rozptýlit počáteční obavy a jsem rád, že budeme i nadále pracovat na nastavení obousměrně efektivní komunikace,“ uvedl ředitel DESÚ Martin Kozák.

Dopravní a energetický stavební úřad vznikl k 1. červenci 2023 novelou stavebního zákona. DESÚ má tři pobočky, konkrétně v Praze, Plzni a Olomouci. Povolování staveb tramvajových tratí spadalo původně pod Drážní úřad. Ten i nadále zůstává a zajišťuje dohled nad provozem drah a drážní infrastruktury.

Sdružení dopravních podniků ČR vítá vstřícnost nového úřadu

„Jsme rádi, že nový úřad vnímá naši snahu o zrychlení řízení ke zkušebním provozům drah, kde občas došlo ke zpožděním z důvodu průběhu administrativních procesů. Cílem nás všech je, aby byla infrastruktura co nejrychleji po dokončení předána k užívání veřejnosti a nedocházelo k tomu, že je hotová například nová tramvajová trať a 14 dnů se čeká, než tam může být spuštěn provoz,“ shrnul tajemník odborné skupiny Tramvajové tratě Martin Chovanec, který je zároveň ředitelem technického úseku v Dopravním podniku Ostrava.

Odborníky na tramvajové tratě hostil Dopravní podnik města Olomouce. V rámci Sdružení dopravních podniků ČR pracuje deset odborných skupin, ve kterých se dvakrát ročně schází odborníci ze všech dopravních podniků a řeší spolu aktuální témata dané oblasti. Inspirují se, vyměňují si zkušenosti, kontakty nebo své zkušenosti s dodavateli.

O aktivitách Sdružení dopravních podniků ČR jsme psali například zde: https://moderniobec.cz/nova-kampan-holky-jedou-presvedcuje-ze-doprava-neni-jen-pro-kluky/ , zde: https://moderniobec.cz/vanocni-vozy-mhd-se-stavaji-tradici-letos-u-nas-rozsviti-17-mest/ a zde: https://moderniobec.cz/pravidla-trhu-s-elektrinou-jak-je-navrhl-eru-prodrazi-drazni-dopravu-dopravni-podniky-jsou-zasadne-proti/ .

/zr/*

Na snímku: Tramvajová doprava v Brně. Ilustrační foto: archiv Sdružení dopravních podniků ČR

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down