01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Co vytváří identitu místa

Jak vytvářet identitu měst a regionů v Evropské unii? A co se vlastně touto identitou míní? Souvisí s tím image města či regionu? To byly hlavní otázky, kolem nichž se rozvinula diskuse na semináři, který uspořádala Asociace pro komunikaci ve veřejném sektoru. Na druhou otázku, co se míní identitou...

Jak vytvářet identitu měst a regionů v Evropské unii? A co se vlastně touto identitou míní? Souvisí s tím image města či regionu? To byly hlavní otázky, kolem nichž se rozvinula diskuse na semináři, který uspořádala Asociace pro komunikaci ve veřejném sektoru.

Na druhou otázku, co se míní identitou města či regionu, vykrystalizovala postupně tato odpověď: Město či region je určitým organismem, který má svůj příběh. Tento příběh zahrnuje minulost, přítomnost i předvídanou budoucnost. Vytvářet identitu pak znamená tento příběh nějak uplatnit v obrovské evropské i celosvětové konkurenci; svět je totiž zavalen nabídkami, které bojují o pozornost. Zmíněná image města či regionu pak představuje cennou devízu a je klíčem k úspěchu na trhu.

Tímto vymezením se diskuse logicky dostala k cestovnímu ruchu, protože ten je tím odvětvím, které tyto nabídky vytváří. Identitu ovšem nevytváří jen krajina, nádherné památky, hotely, ale především lidé. Lidé, kteří jsou vůči turistům ochotní, vstřícní, umí jazyky. V diskusi se mnohokrát objevilo dost smutné konstatování, že právě tato poslední podmínka u nás nebývá dost často splněna, což turisty od dalších návštěv odrazuje.

/on/

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down