Dobrá zpráva: Česká chuťovka bude i letos!

V době, kdy jsme už všichni značně unaveni z dění kolem koronavirové krize a s ní související mediální pandemie znepokojujících zpráv, přichází další z dobrých zpráv – soutěž Česká chuťovka 2020 se uskuteční i letos. Jde už o 12. ročník této oblíbené a tradiční soutěže, v níž značku Česká chuťovka získalo dosud celkem 218 českých firem pro 1007 svých výrobků a Dětskou chuťovku již 90 českých výrobců pro celkem 169 potravin.

Význam obou značek pro české spotřebitele nyní ještě vzrůstá právě v souvislosti s měnící se situací ve světě, která nekompromisně obnažila limity bezbřehé globalizace, což nepochybně povede k vyšší orientaci ekonomiky i spotřebitelské poptávky na domácí výrobky a domácí značky, potraviny nevyjímaje.

Nelze se však spoléhat na to, že toto očekávané posílení poptávkového trendu po českých potravinách se projeví automaticky v růstu prodejů a tržeb všech domácích výrobců, v opačném směru se dá bohužel očekávat působení nižších příjmů u řady skupin zaměstnanců a živnostníků z nejhůře postižených odvětví průmyslu a služeb. Náročnost zákazníků se tak nejspíš naopak ještě zvýší a kritérium vynikající chuti i nadále zůstane tím, co bude spolurozhodovat o konečných preferencích kupujících.

Prozíraví výrobci tak mohou přitáhnout pozornost spotřebitelů ke svým výrobkům tím, že vysoutěžená loga Česká chuťovka a Dětská chuťovka umístí na obaly zboží nebo ke svému výjimečnému výrobku na pultu, v e-shopu či se jimi pochlubí ve své propagaci. Všechny úspěšné potraviny si navíc mohou spotřebitelé jednoduše vyhledat i na webu www.ceskachutovka.cz . Sofistikovanější vyhledávání podle zadaných kritérií pak nabízí obchodníkům, zákazníkům, zástupcům médií i dalším zájemcům Databáze vítězů soutěže Česká chuťovka a Dětská chuťovka. Zájemci si ji mohou nezávazně vyzkoušet na adrese http://www.mark-as.cz/chutovka . Ocenění výrobci tak získávají i užitečný marketingový kanál k posílení svého postavení na trhu.

Vysokou prestiž značce Česká chuťovka zajišťuje od počátku to, že ji uděluje zcela nezávislá hodnotitelská komise renomovaných potravinářských odborníků, kteří vznik soutěže před 12 lety iniciovali a stále dbají na její objektivitu a regulérnost. Nad 12. ročníkem soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2020 převzala i letos odbornou garanci renomovaná Vysoká škola chemicko-technologická v Praze společně s VOŠES, SPŠPT a SOŠPV (Podskalská), kde budou na podzim probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odborným patronem soutěže je rektor VŠCHT prof. Dr. RNDr. Pavel Matějka.

Značku Dětská chuťovka bude již podesáté udělovat dětská porota složená z členů Dětské tiskové agentury, studentů 1. ročníku školy Podskalská“ a žáků ZŠ Londýnská v Praze 2. Jen výrobky označené touto značkou se mohou chlubit tím, že si ji vysoutěžily v senzorickém testování přímo dětmi a odrážejí tak věrně dětské chuťové preference, které jsou často jiné než u dospělých.  Kromě toho se organizátoři snaží propagací této značky podpořit zájem mladé generace o uplatnění v potravinářském průmyslu.

Dvanáctý ročník soutěže proběhne opět ve spolupráci se Stálou komisí Senátu pro rozvoj venkova a pod záštitou 1. místopředsedy Senátu Jiřího Růžičky a rovněž ministra zemědělství Miroslava Tomana. Předávání ocenění se uskuteční 20. října. Novináři i letos na základě vlastní ochutnávky předají třem z oceněných plaketu Cena novinářů – Česká chuťovka 2020. V pořadí již devátá výrazná osobnost českého potravinářství bude slavnostně poctěna titulem Rytíř české chuti.

PODROBNOSTI O SOUTĚŽI

Uzávěrka přihlášek výrobců do letošní soutěže je 17. září. Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech oceněných výrobců a potravin, lze nalézt na: www.ceskachutovka.cz. Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky, mj. i od výrobců nejchutnějších českých potravin.

Tradičními partnery soutěže jsou Albert (generální partner) a Hasičská vzájemná pojišťovna, která poskytne jejím účastníkům zvýhodněné podmínky při sjednávání pojištění. Váženými partnery České chuťovky jsou rovněž renomovaná společnost Český porcelán Dubí, osvědčený marketingový pomocník MarkAs a prestižní květinová dílna luka:sh.

Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura.

/tz/*

 

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down