01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Elektrobus si chce důkladně vyzkoušet i Hradec Králové

HRADEC KRÁLOVÉ Předváděcí elektrobus společnosti SOR Libchavy zkušebně projížděl v samém závěru června po trasách linek královéhradecké městské hromadné dopravy. »Jde o nízkopodlažní městský elektrobus typu SOR EBN 10,5 určený pro bezemisní přepravu v městském provozu,« vysvětlil...

HRADEC KRÁLOVÉ

Předváděcí elektrobus společnosti SOR Libchavy zkušebně projížděl v samém závěru června po trasách linek královéhradecké městské hromadné dopravy. »Jde o nízkopodlažní městský elektrobus typu SOR EBN 10,5 určený pro bezemisní přepravu v městském provozu,« vysvětlil Miloslav Kulich, ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové, a. s. »Náš podnik systematicky sleduje vývoj a novinky v městské hromadné dopravě. Jeden předváděcí den však pro ucelenější představu nestačí, a už jsme proto domluveni, že společnost SOR tento vůz do Hradce zhruba v polovině léta zapůjčí přímo k praktickému použití na linkách,« dodal Miloslav Kulich.


»Jízda i ovládání vozu jsou pro řidiče velmi příjemné,« pochválil jízdu elektrobusem vedoucí střediska MHD Leo Sedláček, který usedl za volant při okružní jízdě městem.

»Dojezd elektrobusu SOR EBN 10,5 v městském prostředí činí přibližně 130 až 160 kilometrů. Spotřeba elektrické energie přitom dosahuje zhruba 0,87-0,9 kWh na kilometr, což jsou přibližně třetinové náklady oproti autobusům s pohonem na naftu,« přiblížil některé parametry obchodní ředitel společnosti SOR Jindřich Chudý. Elektrobus byl vyvinut, vyzkoušen a homologován v průběhu let 2009 a 2010. Čtyři tyto elektrobusy jsou nasazeny již v pravidelném městském provozu v Dopravním podniku Ostrava, jeden jezdí v horském terénu Vysokých Tater.

Jindřich Chudý k tomu za společnost SOR Libchavy vyjádřil přesvědčení, že »elektrobusy budou ze všech alternativních pohonů v budoucnu nejefektivnější a s dalším vývojem baterií bude možné dosáhnout výraznějších parametrů«. A dodal: »V současné době jde o nový dopravní prostředek, na který si musí každý udělat vlastžní názor a najít pro něj nejvhodnější využití.«

Elektrobus SOR EBN 10,5 by se měl do Hradce Králové v těchto dnech vrátit.

FOTO: ARCHIV

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down