01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Elektronická komunikace /2

Již řadu let je videoobsah jednou z dalších možností, jak komunikovat na internetu. Pokud hovoříme o tom, že jeden obrázek vydá za tisíc slov, kolik slov bychom potřebovali k popsání krátkého videa, např. záznamu jednání zastupitelstva či rozhovoru s osobností na ožehavé lokální téma? Natočit video...

Již řadu let je videoobsah jednou z dalších možností, jak komunikovat na internetu. Pokud hovoříme o tom, že jeden obrázek vydá za tisíc slov, kolik slov bychom potřebovali k popsání krátkého videa, např. záznamu jednání zastupitelstva či rozhovoru s osobností na ožehavé lokální téma? Natočit video a zveřejnit ho na internetu je jednoduché, levné a výsledek pak předčí mnoho stran textu a informací. (Při pořizování a zveřejňování zvukových či obrazových záznamů je však třeba postupovat v souladu s právem na ochranu osobních údajů apod. - pozn. redakce.)

Kvalitní video dnes natočíme i pomocí mobilního telefonu, kamera pořizující téměř profesionální záznamy stojí jen několik málo tisíc korun. I editaci záznamu a přidání titulků je možné obstarat levně či zdarma díky volně použitelným programům. Zveřejnění videa lze na videoserverech YouTube nebo Vimeo. Tyto služby umožňují jednoduché vložení přehrávacího okna s videem na internetové stránky nebo na blog.

Význam videoobsahu dokazuje několik zajímavých statistik týkajících se serveru YouTube. Každou minutu je nahráno 48 hodin videí, což je celkově téměř 8 let nahraného obsahu denně, každý den si uživatelé přehrají více než 3 miliardy videí. Na YouTube je za měsíc nahráno více videí, než vytvořily tři největší televizní stanice v USA za 60 let.

Obsah, který netvoří profesionálové, na videoserverech převládá. Ukázkou jsou videa z oslavy narozenin či firemní prezentace společností, které si nemohou dovolit zaplatit reklamu v televizi. Proč by se na videoserverech nemohly prezentovat i obce a města? Na YouTube vyhledávají miliony lidí z celého světa, je zde šance oslovit je videovizitkou města či obce pro podporu cestovního ruchu. Pro obyvatele se nabízí možnost využití jako komunikačního kanálu přinášejícího novinky a rozhovory. Ideálním nápadem na využití videoobsahu může být příprava měsíčního zpravodaje, v němž budou odpovědní lidé reagovat na dotazy občanů. Ti se pak na kanál na YouTube naučí chodit pro relevantní a aktuální informace z radnice.

Videoobsah nezajímá jenom mladé lidi. Věkové složení uživatelů YouTube je pestré (nejvíce jsou zastoupeny cílové skupiny 18 až 54 let), služba je k dispozici i v češtině. Pokud bude obsah kvalitní a zajímavý, své diváky si najde. Na obecních stránkách stačí každý nový materiál avizovat poutacím článkem. Zveřejněné video mohou uživatelé sdílet, hodnotit nebo komentovat, takže má autor možnost získávání zpětné vazby. K dispozici jsou i analytické nástroje, zobrazující základní statistiky obsahu (např. počet přehrání).

Videa mohou doplňovat ostatní informační kanály, které jsou využívány ke komunikaci s občany a širší veřejností. Domácnosti jsou pro příjem tohoto kanálu dobře vybaveny, penetrace počítačů a internetových připojení nahrává videoobsahu čím dál tím více.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down