OstravaSamoobslužné informační kiosky s počítačem a dotykovým displejem se od srpna minulého roku nacházejí v budovách 15 městských obvodů Ostravy. Slouží občanům, kteří si tímto způsobem mohou vyřizovat elektronickou soukromou poštu, vyhledávat informace na internetu nebo také komunikovat s úřady....
Ostrava
Samoobslužné informační kiosky s počítačem a dotykovým displejem se od srpna minulého roku nacházejí v budovách 15 městských obvodů Ostravy. Slouží občanům, kteří si tímto způsobem mohou vyřizovat elektronickou soukromou poštu, vyhledávat informace na internetu nebo také komunikovat s úřady. Právě usnadnění jednání s úředníky je hlavním cílem projektu, který spolufinancuje Evropská unie v rámci Společného regionálního operačního programu.
Informační systém pro komunikaci občana s úřadem pod názvem eSMO (elektronické Statutární Město Ostrava) by měl ušetřit lidem spoustu času. Již nyní mohou vyřizovat některé úřední záležitosti prostřednictvím internetového portálu www.esmo.cz. Další vlnu elektronických služeb město odstartuje v polovině ledna 2007, kdy se mj. počítá s elektronickým poskytováním informací na úseku dopravy včetně vyřizování profesních osvědčení pro řidiče z povolání, registrace motorových vozidel, evidence a vydání řidičských průkazů.
Postupně budou zprovozněny všechny služby veřejné správy v samostatné i přenesené působnosti v elektronické podobě tak, aby je občané a podnikatelské subjekty mohli používat vzdáleně a interaktivně bez časového a místního omezení prostřednictvím několika typů moderních komunikačních kanálů.
/lm/