01.01.1970 | 12:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Informační systémy pro veřejnou správu

Vývojem flexibilního software a poskytováním komplexní podpory jeho uživatelům v oblasti veřejné správy a bankovnictví se zabývá GORDIC(r) spol. s r. o. Softwarové produkty společnosti jsou určeny státní správě a obcím ke zpracování ekonomických a správních agend včetně vedení registrů. K pokrytí...

Vývojem flexibilního software a poskytováním komplexní podpory jeho uživatelům v oblasti veřejné správy a bankovnictví se zabývá GORDIC(r) spol. s r. o.

Softwarové produkty společnosti jsou určeny státní správě a obcím ke zpracování ekonomických a správních agend včetně vedení registrů. K pokrytí potřeb uživatelů přispívá velká četnost řešených agend a tři řady systémů.

GORDIC WIN&DOS - je pro menší a střední organizace státní správy. Těmto uživatelům je určen i GORDIC G3. Velké instituce mohou využít GORDIC(r) GINIS(r), jenž se vyznačuje vysokou třídou bezpečnosti C2 a úplnou shodou se standardy Státního informačního systému, pomocí které je zaručeno bezpečné a bezproblémové použití ve státní správě.

ŘEŠENÍ AKTUÁLNÍCH PROBLÉMŮ

Nabídka společnosti zahrnuje soubor základních služeb zajišťujících podporu aplikační, technickou a metodickou, např. instalace, uživatelská a metodická školení, hot-line, asistenci u fází zpracování a poradenskou činnost k metodikám a právním úpravám jednotlivých agend. Dále poskytuje i tzv. služby expertní (aplikační a systémovou integraci, zpracování studií, vývoj programů na zakázku, řízení projektů, sestavení a podporu auditu účetnictví a komplexní metodickou podporu ve všech řešených oblastech včetně sestavení a zdokumentování jednotlivých metodik).

Společnost výrazným způsobem přispívá k řešení aktuálních problémů veřejné správy ČR. Jedná se zejména o rozpočet, střednědobý rozpočtový výhled, rozpočtová opatření, ekonomiku a financování veřejného sektoru, průkaznost a průhlednost dotací, meziresortní sledování investičních programů, zadluženost municipalit, průhlednost hospodaření resortů, praktickou realizaci sladění legislativy s EU, sociální politiku, efektivní řízení subjektů veřejné správy, privatizaci a správu majetku státu a informatizaci veřejné správy.

ZÁSADNÍ ROZDÍLY

Informační systémy (IS) určené veřejnému sektoru se odlišují od systémů pro komerční oblast, zejména zvýšenými nároky na jednotlivé agendy. Největší rozdíly jsou v ekonomicky zaměřených agendách - v účetnictví a rozpočtu. Metodicky nejnáročnější účetnictví mají rozpočtové organizace. Ve zvláštnostech, odchylkách a závazných postupech jsou tak velké rozdíly, že často jen málo auditorů tuší, že se nejedná pouze o náklady a výnosy.

Zásadní rozdíl v metodice účetnictví organizací veřejné správy oproti komerčním organizacím spočívá v existenci závazného propojení účtové osnovy s celostátně závaznou rozpočtovou skladbou, pomocí které jsou sledovány příjmy, běžné a kapitálové výdaje a další kategorie, které nejsou běžné v komerční sféře (dotace, akce apod.).

Všechny odlišnosti jednotlivých metodik organizací veřejné správy firma respektuje při vývoji svého programového vybavení. Její produkty slouží různým organizacím veřejného sektoru, jako jsou např. dětské domovy, technické služby, knihovny, zdravotnická zařízení, školské organizace, úřady práce, obecní, městské či okresní úřady.

Mezi největší klienty patří ministerstva - obrany, práce a sociálních věcí, průmyslu a obchodu, vnitra, zdravotnictví, životního prostředí a další státní orgány a sedm magistrátních úřadů. (včetně Magistrátu hl. města Prahy). Programové vybavení firmy využívá více než 4000 organizací veřejného sektoru.

- ob -

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down