Obvykle napjaté rozpočty měst a obcí municipální sféře nedávají příliš možností zásadně investovat do nákupu komunální techniky. Radnice tak často sahají i k leasingovému financování. Projekt Čisté Město (www.ciste-mesto.cz), který se poprvé...
Obvykle napjaté rozpočty měst a obcí municipální sféře nedávají příliš možností zásadně investovat do nákupu komunální techniky. Radnice tak často sahají i k leasingovému financování.
Projekt Čisté Město (www.ciste-mesto.cz), který se poprvé představil před dvěma roky, je výsledkem snahy několika firem - smluvních partnerů projektu - přispět k rozvoji životního prostředí ve městech a obcích a poskytnout jim větší příležitost k výhodnému pořízení a provozování moderní komunální techniky.
Proto loni firma G.B.A., s. r. o., vystupující pod obchodní značkou Myland, přišla v rámci projektu Čisté Město s nabídkou programů CityRent a CityLease, které jsou pro obce a města speciálně upravenou variantou operativního a finančního leasingu strojů a zařízení. Myland (G.B.A.) se přitom opírá o partnerství a produktové portfolio společnosti D.S. leasing, a. s, která je členem finanční skupiny Dimension Group, a. s.
"Participací na projektu Čisté Město obce dostávají možnost výhodně pořídit potřebnou komunální techniku, přičemž navíc získají přímou finanční podporu na investiční aktivity související s rozvojem životního prostředí," říká Jiří Fiurášek ze skupiny Myland. V programu CityRent tato podpora je minimálně 150 tisíc a v programu CityLease 100 tisíc korun. "Zdrojem přímé finanční podpory je zisk z poskytování obchodních a marketingových služeb komerčním partnerům projektu Čisté Město. Jde o kombinaci několika aktivit, jako je třeba prodej reklamních ploch na komunální technice či podpora prodeje a prodej produktů partnerů uvnitř i vně obchodní sítě Čistého Města apod.," vysvětluje Fiurášek.
Pro obce je podle něho finančně výhodnější pořizovat a provozovat komunální techniku v rámci programu CityRent. Produktová nabídka je v něm však zatím omezená pouze na pronájem vybraných podvozků smluvních partnerů firem Renault Trucks a Inge Brno a na pronájem speciálního chodníkového zametače Boschung S3. Myland však pro projekt Čisté Město aktivně hledá další partnery, takže nabídka se jistě bude postupně rozšiřovat.
V čem tedy spočívají přednosti programu CityRent? Jiří Fiurášek volí příklad jeho srovnání s přímým nákupem (jednorázovou investicí) a běžným leasingovým financováním. "Při přímém nákupu vydáme jednorázově dejme tomu částku milión korun, aniž by do ní byly zahrnuty náklady na pojištění či servis," připomíná. "Standardní leasing včetně pojištění za tentýž stroj při akontaci minimálně 10 % přijde obec běžně na 1,2 miliónu korun. S programem CityRent při záloze 10 % budeme u stroje v pořizovací ceně 1 miliónu korun sice také počítat s leasingovou cenou 1,2 mil. Kč, ale od ní odečítáme zůstatkovou hodnotu v dohodnuté výši, běžně 30 % (tedy 360 tisíc Kč), avšak poníženou o podíl ze zisku z prodeje reklamní plochy umístěné na vozidle. Bonusem pro obec je již zmíněná přímá finanční podpora minimálně 150 tisíc Kč, nehledě na to že stejně jako běžný leasing zahrnuje program CityRent pojištění, ale navíc i v plné výši náklady na servis, případně i platbu silniční daně," uvedl Fiurášek.
Naopak prostřednictvím programu zvýhodněného leasingového financování CityLease lze pořídit jakoukoliv komunální techniku, tedy i od ostatních výrobců a dodavatelů. Od standardního leasingu se CityLease liší především nízkou úrokovou sazbou, možností volby akontace od 0 do 70 %, servisním příspěvkem ve výši 30 tisíc korun ročně a již zmíněnou přímou finanční podporou nejméně 100 tisíc Kč.