První multikanálové rádio českého internetu (Internetradio.cz (http://internetradio.cz/)) vzniklo jako alternativa ke klasickým rádiím, jež vysílají vzduchem. Zkušební provoz začal už v březnu t. r. V současné době (od září) bude internetrádio provozovat celkem 18 samostatných, převážně hudebních...
První multikanálové rádio českého internetu (Internetradio.cz (http://internetradio.cz/)) vzniklo jako alternativa ke klasickým rádiím, jež vysílají vzduchem. Zkušební provoz začal už v březnu t. r. V současné době (od září) bude internetrádio provozovat celkem 18 samostatných, převážně hudebních kanálů zaměřených na jednotlivé hudební žánry a styly.
Provozovatelé nyní přicházejí na trh se speciálním nabídkou tzv. firemního rádia, čili informačně hudebního kanálu určeného městům a obcím v ČR. Tento kanál může být buď společný pro několik obcí, pro sdružení obcí, případně pro celý region, nebo jej může vlastnit výhradně jen jedna obec.
Jaké jsou výhody tohoto netradičního způsobu komunikace s veřejností?
Prostřednictvím internetového rádia je možné vysílat program podle potřeb radnice, úřadu, případně firmy. V úvahu připadají zejména místní či regionální zpravodajství, různá důležitá sdělení a oznámení pro veřejnost, informace o vyhlašování konkursů a výběrových řízení, o soutěžích a další informace pro obyvatele.
Zveřejňovat však lze i program kulturních a sportovních akcí jak ve městě, tak v celém kraji. Navíc je možno je přímo přenášet a tak zprostředkovat posluchačům autentický zážitek.
To samé platí o zasedáních městského zastupitelstva, jehož aktuální průběh mohou občané sledovat prostřednictvím speciálního internetového kanálu. Ve vyspělých západních zemích je komunikace s pracovníky úřadu a také s občany prostřednictvím internetového rádia poměrně rozšířena a běžně používána. Služby firemního rádia ostatně bude využívat od září také Ministerstvo obrany ČR.
K provozování vlastního firemního rádia je nutné mít k dispozici fungující počítačovou síť nebo internet, jejíchž prostřednictvím lze vysílání rádia šířit.
Zprovoznění probíhá na již existujícím počítačovém vybavení a zahrnuje přípravu (příprava SW, vytvoření odkazů, naformátování hudby atd.) v délce jednoho až tří týdnů a následnou samostatnou realizaci, kterou je možné zvládnout během jednoho či dvou dnů.
Cenové relace pro samostatný vysílací kanál se pohybují řádově v desítkách tisíc korun, v případě více obcí jsou částky pochopitelně nižší. Ceny se vytvářejí po osobním jednání a na základě přesné specifikace a formátu rádia.
K výhodám rozhodně patří, že vysílací čas je možno pronajmout regionálním inzerentům a dalším zájemcům.
- ev -